X
پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم علیهالسلام وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی از 6 کتاب مهم و راهبردی جدید با موضوعات نقد و بررسی تفکر وهابیت در نمایشگاه بینالمللی کتاب ۱۴۰۳ تهران رونمایی میکند.
کتاب «فرهنگنامه کلام جدید» ذیل کلانپروژه فرهنگنامه جامع علوم اسلامی انسانی به کوشش حسن رضایی توسط انتشارات پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم علیهالسلام منتشر و راهی بازار کتاب شد.
نشست علمی آزادی فلسطین در اندیشه آیت الله حاج میرزا خلیل کمرهای (قدسسره) با ارائه کامیار صداقت ثمرحسینی عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی برگزار شد.
نشست «باید از حقوق کارگران دفاع کرد؛ هماندیشی درباره سرکوب دستمزد و پویش مزد 1403» به همت پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم علیهالسلام با حضور جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و منتخبان مجلس آینده در تهران برگزار شد.
کتاب «سناریوپردازی آیندههای تبلیغ دین در ایران»، اثر حجتالاسلام احمد کوهی به همت انتشارات پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم علیهالسلام منتشر شد.
آناتومی یک بحران ساختگی، تأمین طبقاتی و تمدید بیگاری، افزایش دستمزد به مثابه استراتژی توسعه، مسئله کارگران؛ مسئولیت همگانی و مولدسازی، بازتولید طبقه مرفه جدید از مهمترین تیترهای جدیدترین شماره فصلنامه نامه جمهور است.
🖊 یادداشت | مهدی افراز
✍ حجت الاسلام سید علی موسوی
رئیس پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم علیهالسلام
پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم علیهالسلام در سال ۱۴۰۲ اقدام به انتشار 15 کتاب، در کارگروههای علمی مکتب امام، مطالعات تبلیغ، تاریخ و سیره، تاریخ اجتماعی، مطالعات اجتماعی، تجربهنگاری فرهنگی، ادیان و فرق و گفتمان توحید کرده است که در این خبر گزارش مختصری از هر یک از این آثار ارائه میشود.
از پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله) نقل شده فضائل امام علی(علیهالسلام) قابلشمارش نیستند و برپایه روایتی دیگر از پیامبر(صلی الله علیه و آله) بازگوکردن، نوشتن، نگاهکردن و گوشدادن به فضائل حضرت علی(علیهالسلام) نوعی عبادت و باعث آمرزش گناهان میشود.
شب قدر از مهمترین شبهای ماههای هجری قمری است؛ ثواب و فضلیت عبادات اعمال نیک در این ماه هزار برابر ماه دیگر است، اعمال بسیاری به شبهای قدر اختصاص دارد؛ قرائت قرآن و خواندن سورههای قرآنی دارای فضلیت و ثواب زیادی است.
اصل بنیادین اندیشه هاى اجتماعى حضرت على(علیه السلام) «عدالت» یعنى برابرى حقوق اجتماعى، امور مادى و معنوى و برخوردارى یكسان همگان از فرصت ها و امكانات بود. او عدالت را عین زندگى مى پنداشت و از اصول پایه اى در مشى سیاسى و حكومتى اش قرار داد. عملكرد امام در تئورى و عمل (مبتنى بر اصل عدالت) چنان بود كه مخالفان فراوانى را علیه او برانگیخت، زیرا برنامه هاى او جامع، قاطع و آینده نگر و مبتنى بر واقعیات اجتماعى بود. با این وصف در آغازین سخنان خود از موانع و كارشكنى هایى خبر داد كه بر اثر جهل و خرافه و كینه و حسادت در برابرش ایجاد مى شود. امام هرگز برقرارى عدالت را فداى مصالح سیاسى شخصى و اجتماعى نكرد.