گسترش و توسعه وسایل ارتباط جمعی در زندگی انسانها باعث شده تا انسان ناخواسته به آن وابسته شود. افراد با استفاده از اینترنت می توانند در یک لحظه بدون نیاز به حضور فیزیکی از مکانهای دیگر مطلع شوند. ویژگی دیگر این ابزار بدیل رسانه ای، قدرت تعامل برقرار کردن با مخاطب است. قابلیت های منحصر به فرد این چند رسانه باعث شده که هر فرد حقیقی و حقوقی به دنبال این باشد که بتواند فضایی هرچند ناچیز را در اینترنت در اختیار داشته تا به برخی اهداف خود از این طریق برسد.
پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی نیز با توجه به حضور و استفاده از طیف نخبه جامعه در بدنه خود، دسترسی آسان به این بستر و همچنین برخورداری از توان تولید محتوا و طیف گسترده مخاطبین ضرورت دارد که از این چند رسانه و فضای مجازی نهایت بهره برداری را داشته باشد.
واحد فضای مجازی اداره ارتباطات و رسانه با هدف ارتباط مستمر و مستقیم با جامعه مخاطبان پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی راه اندازی شده و دو وظیفه راهبردی را پیش روی خود دیده است. مسیر اول راه اندازی مجدد، ارتقاء و تامین محتوای پورتال خبری پژوهشکده است که در حال حاضر شما به عنوان مخاطب در حال بازدید از آن می باشید. مسیر دوم استفاده حداکثری و مطلوب از شبکههای اجتماعی است تا محتوای تولیدی خود را به شکلی رسانهای شده به مخاطبان عرضه کند و جریان سازیهای مورد نیاز در این عرصه شکل بگیرد و هم بدنه تولیدی خود را با مخاطبان ممزوج نماید.