گزارش نشست

به گزارش مدیریت ارتباطات و روابط عمومی پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی، یکشنبه 27 بهمن مرکز گفتمان توحید پژوهشکده پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی نشستی با موضوع "توحید" برگزار نمود. استاد یزدان پناه از اساتید برجسته حوزه علمیه قم سخنران اصلی این نشست بود.
گزارش نشست
گزارش نشست
گزارش نشست
[price] [lowprice] [highprice]

در نشست گفتمان توحید عنوان شد
تعاملات و رفتار ها، نتیجه بسط اندیشه ها

جامعه درواقع يك پديدار انساني است، پديدار انساني چيست؟ پدیدار انسانی يعني هر آنچه در فکر انسان می‌گذرد در كنش او آمده و كنش در ساحت تعامل، به جامعه تبديل می‌شود.
به گزارش مدیریت ارتباطات و روابط عمومی پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی، یکشنبه 27 بهمن مرکز گفتمان توحید پژوهشکده پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی نشستی با موضوع "توحید" برگزار نمود. استاد یزدان پناه از اساتید برجسته حوزه علمیه قم سخنران اصلی این نشست بود.
استاد یزدان پناه خطاب به مرکز گفتمان توحید فرمودند:
بحمدلله كاري را که شما شروع نموده ‌ايد يكي از آرزوهاي ما بوده است. بنده انجام اين قبیل كارها را جزءكارهاي اساسي انقلاب می‌‌دانم. چون جزء بحث‌هاي بنيادي می باشد و در امتداد حرکت قرآن و انبیاست. علامه طباطبائي (رحمه الله) می‌فرمایند: همه آنچه كه در دين اسلام آمده است حول محور توحيد می‌گردد. قرآن توحید حقیقی و راههای رسیدن به آن را به همگان نشان داده است.
وی فزود اساساً هر انديشه‌اي اگر بسط پيدا كند، همه‌جا و همۀ صحنه‌ها را دربرمي‌گيرد. وقتي فکری در انديشۀ انسان قرار گرفت و انديشۀ انساني آن را پذيرفت، آن انديشه در تعاملات و رفتار های او حاضر مي‌شود. من معتقدم پوچ‌گرايي با اینکه غلط‌ترين و غيرواقعي‌ترين اندیشه بشری است، اگر بسط پيدا نماید می‌تواند در همه‌جاي اجتماع فراگير شود.
وی خاطر نشان کرد جامعه درواقع يك پديدار انساني است، پديدار انساني چيست؟ پدیدار انسانی يعني هر آنچه در فکر انسان می‌گذرد در كنش او آمده و كنش در ساحت تعامل، به جامعه تبديل می‌شود. اگر انديشه را بسط دهند (بدون بسط نمی‌شود) به‌راحتی همه‌جا را دربرمی‌گيرد؛ اين يك واقعيت است. به‌ويژه اينكه اصلاً حقيقي‌ترين، واقعي‌ترين و مهم‌ترين مسئله و مركز ثقل همۀ مباحث «توحید» است و كلّ آنچه در دين می‌بينيم، با همۀ ابعاد و جهاتی که دارد، از همين توحيد نشأت می گیرد.
وی اظهار داشت اساساً ما در صحنۀ اجتماعي با يك دوگانه روبه‌رو هستيم: دوگانۀ خدا و طاغوت. اگر توحید در صحنۀ اجتماع بیاید، و بسط پیدا نماید معنايش اين است که منحصراً توحید حاکم است. آیۀ «إِنَّمَا وَلِيُّكُمُ اللَّهُ وَ رَسُولُهُ وَ الَّذِينَ آمَنوا» که در قرآن آمده است افادۀ حصر می‌نماید. يعني فقط خدا ولی است و بقيه از حیطه ولی بودن خارج‌اند. هر كسی هم كه تولّي داشته باشد و گرایش به توحید داشته باشد در جرگه حزبِ «الله» جلّ جلاله قرار می گیرد.

  • برچسب‌ها
  • پایگاه اطلاع رسانی, پورتال رسمی, پژوهشکده باقرالعلوم(ع)،تبلیغ،اطلاع رسانی،گلشن ابرار

مطالب مرتبط