X
امام دوم شیعیان و اولین فرزند امام علی علیهالسلام و حضرت فاطمه زهرا سلامالله علیها بنا بر مشهور در پانزدهم رمضان سال سوم هجری در مدینه به دنیا آمد. پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله به دستور خداوند، ایشان را حسن نام نهاد و گوسفندی قربانی کرد و موی سر آن نورسیده را تراشید و به اندازه وزن آن، نقره صدقه داد. آن حضرت در ۳۷ سالگی به امامت و خلافت رسید و در سال ۴۱ه.ق. مجبور به صلح با معاویه شد. دوره حکومت آن حضرت شش ماه و سه روز طول کشید. امام حسن پس از صلح، به مدینه رفت و ده سال تا هنگام شهادت در مدینه بود.
یادداشت | محمد باغچقی عضو گروه امت و تمدن پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم (علیه السلام)
ویژهنامه «سرکوب دستمزد» نامهجمهور منتشر شده در شماره پنجم فصلنامه نامهجمهور «طبقه دولتمند و سرکوب رفاه» به صورت رایگان منتشر شد.
یادداشت | احمد کوثری مدیرگروه امت و تمدن پژوهشکده باقرالعلوم(علیه السلام)
پیشفروش هشت عنوان کتاب از جدیدترین آثار کارگروه تجربهنگاری فرهنگی پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم علیهالسلام در پایگاه اینترنتی فروش محصولات این پژوهشکده آغاز شد.
کارگاه آموزشی طرحنویسی پژوهشهای تجربهنگاری سومین جلسه از دوره یکساله آموزش تجربهنگاری فرهنگی کارگروه تجربهنگاری پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم علیهالسلام در قم برگزار شد.
کارگروه سیاستگذاری فرهنگی پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم علیهالسلام در نشستی با حضور کارشناسان به بررسی پیامدهای لایحه تعطیلات آخر هفته را با با عنوان «شنبه یا پنجشنبه» پرداخت.
کارگروه علمی مطالعات خانواده پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم علیهالسلام با همکاری سایر مراکز علمی و فرهنگی سلسله نشستهای مجازی روایت نخبگانی از تعملات پدر و دختر را برگزار میکند.
نشست نقد کتاب "مخاطب شناسی در ارتباطات تبلیغی" به گزارش مدیریت ارتباطات و روابط عمومی پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی، نشست نقد کتاب "مخاطب شناسی در ارتباطات تبلیغی" با حضور حجت الاسلام دکتر خانمحمدی، حجت الاسلام دکتر اسلامی تنها، جناب آقای دکتر غمامی یکشنبه 30 خرداد 1400 در سالن جلسات پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی برگزار شد.
نشست نقد کتاب "مخاطب شناسی در ارتباطات تبلیغی" به گزارش مدیریت ارتباطات و روابط عمومی پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی، نشست نقد کتاب "مخاطب شناسی در ارتباطات تبلیغی" با حضور حجت الاسلام دکتر خانمحمدی، حجت الاسلام دکتر اسلامی تنها، جناب آقای دکتر غمامی یکشنبه 30 خرداد 1400 در سالن جلسات پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی برگزار شد. در این نشست دکتر سید حسین شرف الدین نویسنده این کتاب علت اصلی تدوین و نشر این کتاب را ایجاد انگیزه در طلاب جهت تبلیغ و بررسی میزان موفقیت آنها در این امر بیان نمود. وی افزود با توجه به اینکه امر تبلیغ مسئلهای حساس و پرسابقه است و جزء رسالت اصلی حوزویان می باشد باید مطالعات فراتبلیغی، روانشناسی تبلیغ، فلسفه تبلیغ و آسیب شناسی تبلیغ در راستای ارتقای امر تبلیغ به صورت کاربردیتری مد نظر قرار بگیرد. در ادامه وی خاطر نشان کرد بررسی وضعیت و نقاط قوت و ضعف امر تبلیغ باید توسط خود حوزویان صورت پذیرد. در ادامه حجت الاسلام دکتر خانمحمدی، حجت الاسلام دکتر اسلامی تنها و جناب دکتر غمامی نظرات خود را در مورد کتاب مطرح نموده و در راستای ارتقا و بهبود سطح کتاب پیشنهاداتی ارائه نمودند.
چهارمین شماره از فصلنامه «نامه جمهور» ویژهنامه انتخابات مجلس به همت کارگروه مطالعات اجتماعی پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم علیهالسلام در 232 صفحه منتشر شد.