X
مقاله | ایوب شافعیپور منتشر شده در نخستین شماره دوفصلنامه «امت و تمدن»
مقاله | فرشاد مرادی منتشر شده در نخستین شماره دوفصلنامه «امت و تمدن»
یادداشت | احمد کوثری مدیر گروه امت و تمدن پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم (علیهالسلام)
یادداشت | زهرا ابراهیمزاده پژوهشگر کارگروه مطالعات فضای مجازی پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم علیهالسلام
یادداشت | احمد کوثری مدیر گروه امت و تمدن پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم(علیه السلام)
یادداشت | محمدمهدی حسینزاده اصفهانی
نگاهی به جهتگیری سکولار داخلی و حمایت تکفیری منطقهای
یادداشت | احمدکوثری مدیرگروه امت و تمدن پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم علیهالسلام
گزارشی از شکاف میان روایتهای رسانهای و هویت واقعی ایرانیان
یادداشت | علیرضا مومن آرانی؛ دکتری جامعه شناسی مدیر کارگروه تجربهنگاری فرهنگی تبلیغی پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم علیهالسلام
یادداشت | احمد کوثری مدیر گروه امت و تمدن پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم علیهالسلام
یادداشت | محمد جواد فلاح مدیر گروه مطالعات خانواده پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم علیهالسلام
یادداشت | رضا طراوت سومین یادداشت از سری عقلانیت نظام
یادداشت | فاطمه سادات تقوی پژوهشگر کارگروه مطالعات فضای مجازی پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم علیهالسلام
یادداشت | علیرضا مؤمن آرانی مدیرگروه تجربهنگاری پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم علیهالسلام
مقاله | محمد حاجیعلی کنگانی، سعیده حاجیعلی کنگانی، علی مطیعالله منتشر شده در نخستین شماره دوفصلنامه امت و تمدن
یادداشت | محمدجواد رضازاده پژوهشگر کارگروه مطالعات فضای مجازی پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم علیهالسلام
سوم جمادیالثانی سال ۱۱ هجری قمری، بانوی دو عالم، حضرت فاطمه زهرا (سلامالله علیها)، پس از تحمل رنجها و مصائب پس از رحلت پیامبر (صلیالله علیه و آله و سلّم)، به شهادت رسید و پیکر مطهر ایشان به وصیت خود، مخفیانه دفن شد.
آئین رونمایی از ۴۰ جلد کتاب کارگروه تجربهنگاری فرهنگیـتبلیغی پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم علیهالسلام با حضور حجتالاسلام والمسلمین محمد قمی رییس سازمان تبلیغات اسلامی و حجتالاسلام والمسلمین احمد واعظی رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد.
نتایج تازهترین پژوهش مرکز مطالعات فرهنگی تیام نشان میدهد جامعه تهران در بحران جنگ دوازدهروزه رژیم صهیونیستی، بهجای فرسایش روانی و اجتماعی، نوعی ایمان جمعی فعال از خود بروز داده است؛ ایمانی که به بازتولید همبستگی ملی و تقویت هویت دینی ایرانیان انجامیده است.
در آستانه جهشی تازه در حوزه تجربهنگاری فرهنگی و تبلیغی، پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم علیهالسلام میزبان آیین رونمایی از ۴۰ عنوان کتاب تازهمنتشرشده این کارگروه خواهد بود؛ مجموعهای که حاصل سالها پژوهش میدانی، ثبت روایتها و بازخوانی تجربههای موفق نیروهای فرهنگی انقلاب اسلامی است.
نام
تدوین کتاب راهنمایِ کاربردیِ تبلیغ در بین ورزشکاران
هدف
جمع آوری اطلاعات از تجربه نگاری های سطح کشور
مجری
علیرضا صانعی
کلیات
در واقع یکی از مهمترین شاخصهای حوزه انقلابی و روزآمد، خروجیهای علمی و عملیاتی نیروی انسانی و تناسب آنها با انجام وظایف جدید و مختلف در موقعیتهای گوناگون است. از این رو ورود طلاب به عرصه های اجتماعی، به ویژه ورزش و فراگیری نحوه تبلیغ آموزه های دینی و ارزش های نشأت گرفته از آن، جهت مواجهه منطقی و عالمانه با بحران های فکری و عقیدتی، خاصه در میان برخی از اقشار جامعه بهخصوص ورزش، امری عقلانی و ضروری خواهد بود چرا که هدایت و سعادت جامعه بشری را به ارمغان خواهد آورد. همچنین در ورزش و محیط های ورزشی به خاطر نبود کافی روحانی و مبلّغ، وجود دارد. از سویی هنوز مسئولین ورزشی برای ورود روحانیون به عرصه های ورزشی مجاب نشده اند لذا ضروری است مبلّغانی که پا در این عرصه می گذارند به تمامی جوانب آگاهی کامل داشته باشند و از تجربیات اندک مبلّغانی که در این محیط بوده اند استفاده کنند.
از سویی دیگر، ورزش و تربیت بدنی مخاطبین زیادی دارد و تبلیغ رسالت های الهی و دینی مسئولیت و تعهد علمای دین بوده و هست و در تبلیغ باید به دنبال ابزار کار تبلیغ باشیم، ورزش یکی از مهم ترین ابزارهای تبلیغ است. زیرا که بیشترین مخاطب را به خصوص در میان قشر نوجوان و جوان دارد. پس با توجّه به تنوّع و فراوانی علاقه مندان ورزش از نظر مخاطبین (شخصیت، سطح تحصیلات، سن، موقعیت و طبقه اجتماعی، تفاوت های فرهنگی و...) و تنوّع فراوان عرصه های تبلیغی در آن زمینه خصوصاً برای نسل جوان و نوجوان، ایجاب می کند در این عرصه با بهره گیری از فرصت ها و توانمندی های بالقوه و بالفعل موجود مورد توجّه دست اندرکاران امر تبلیغ قرار گیرد.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ[ مشاهده کل متن ]ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
کتاب «تکوین حزبالله: ریشههای اجتماعی ـ سیاسی شکلگیری حزبالله لبنان» نخستین اثر از مجموعه «کتاب مقاومت» است که بهتازگی به همت کارگروه مقاومت پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم (علیهالسلام) رونمایی شده است.
نخستین شماره دوفصلنامه علمی امت و تمدن، به صاحب امتیازی پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم (علیهالسلام)، مدیرمسئولی و سردبیری احمد کوثری منتشر و به عرصه نشر وارد شد. این نشریه، با تمرکز بر گفتمان تمدن نوین اسلامی، بستری برای همکاری و تولید سرمایههای علمی مشترک میان علمای شیعه و اهل سنت فراهم کرده است.
کتاب «فرهنگنامه منطق» به کوشش حسن رضایی و توسط انتشارات پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم (علیهالسلام) منتشر و روانه بازار نشر شد.
کتاب «پناهِ پدر؛ مهارتهای اخلاقی و عاطفی در رابطه پدر – دختری»، نوشته محمدجواد فلاح، سرانجام پس از طی مراحل نشر، توسط انتشارات پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم (علیهالسلام) به چاپ رسید و در دسترس علاقهمندان قرار گرفت.