X
اهدای کتاب نه تنها یک عمل خیرخواهانه است، بلکه فرصتی برای ایجاد ارتباطات انسانی و فرهنگی است. این کار میتواند به دیگران کمک کند تا به کتابهایی که ممکن است خود به آنها دسترسی نداشته باشند، دست پیدا کنند و از خواندن آنها لذت ببرند.
کتاب «دخترم چادر نمیپوشد» تلاشی است برای کمک به والدین و دغدغهمندانی که بهترینها را برای دختران نوجوان و جوان خود میخواهند و دوست دارند در زمینه حجاب و عفاف نیز به پوشش چادر که حجاب برتر است آراسته شوند.
«اطلس دینی اهل سنت ترکیه» تألیف مسعود صدر محمدی در مراسم اعطای جایزه پژوهشهای برتر در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و در بخش تألیف کتاب، حائز رتبه اول شد.
به بهانه مشغله فکری این روزهای جبهه انقلاب یادداشت | حمیدرضا فتحی
یادداشت: علی امینی نژاد
یادداشت: رضا طراوت
نشست معرفی کتاب جمعیت جان اثر سمیه سادات موسوی و سیده زهرا موسوی به همت کارگروه تجربهنگاری فرهنگی پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم علیهالسلام برگزار شد.
نشست نقد و بررسی کتاب «توحید خیالی (تضاد گفتمان وهابیت با گفتمان اسلام در توحید و شرک)» دومین نشست از سلسله نشستهای نقد کتاب پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم (علیه السلام) برگزار شد.
هفتمین و هشتمین شماره فصلنامه نامه جمهور با عنوانهای «انسان فلسطینی و امکان رهایی» و «فلسطین و سلطه» توسط انتشارات پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم علیهالسلام منتشر شد.
نشست نقد و بررسی کتاب «توحید خیالی (تضاد گفتمان وهابیت با گفتمان اسلام در توحید و شرک)» دومین نشست از سلسله نشستهای نقد کتاب پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم (علیه السلام) برگزار میشود.
یادداشت | محمد باغچقی (1)
کارگروه سیاستگذاری فرهنگی پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم علیهالسلام نشست چهاردهم از سلسله نشستهای علمی جمهوری اسلامی شناسی را با حضور مدیران فرهنگی کشور برگزار کرد.
عبدالله بن عبدالله [1]
عبدالله بن عبدالله بن ابىّ بن سلول انصارى از قبيله ى بنى عوف بن خزرج است. سلول، زنى از قبيله ى خزاعه و مادر أبىّ بن مالك بوده است. اسمش حباب بود و رسول خدا(صلى الله عليه وآله) نام او را عبدالله گذاشت. پدرش عبدالله بن أبىّ بن سلول و كنيه اش ابا حباب و رئيس منافقان بود. عبدالله در جنگ هاى بدر و احد و ساير جنگ ها همراه رسول خدا(صلى الله عليه وآله) شركت داشت. [2] مادر عبدالله، خوله، دختر منذر بن حرام بن مالك بن نجار و از خاندان مغالة بود. عبدالله بن ابىّ پسر خاله ى ابوعامر راهب است. ابوعامر هم از كسانى است كه در آغاز از پيامبر(صلى الله عليه وآله) به نيكى ياد مى كرد و مى گفت مؤمن به ايشان است و به مردم وعده ى ظهور آن حضرت را مى داد و در دوره ى جاهلى نيز ادعاى خداشناسى داشت و لباس راهبان را پوشيده و راهب شده بود اما همين كه خداوند متعال پيامبر(صلى الله عليه وآله)را برانگيخت، حسد برد و سركشى كرد و بر كفر خود باقى ماند. او در جنگ بدر همراه مشركان بود و بر ضد رسول خدا(صلى الله عليه وآله) قيام كرد و پيامبر(صلى الله عليه وآله) او را فاسق و تبهكار خواند و او را به اين لقب، ملقب ساخت. پيامبر(صلى الله عليه وآله) به عبدالله بن عبدالله بن ابىّ كه نامش حباب بود فرمودند: نامت عبدالله است كه حباب نام شيطان است. فرزندان عبدالله بن عبدالله بن ابىّ عبارت اند از: عباده، جليحه، خيثمه، خولىّ، امامه و نام مادران ايشان را ذكر نكرده اند. [3] سایر محورهای این مقاله عبارتند از:
[1]. محقق و نویسنده:عبدالرضا عسکری
[2]. الاستيعاب، ابن عبدالبر 3 : 941.
[3]. الطبقات الكبرى، ابن سعد (ترجمه: مهدوى دامغانى) 4 : 55-454.
[4]. جهت توضیح بیشتر رک: جلد ششم دائره المعارف صحابه
کتاب «آزادی در زندان؛ تجربهنگاری فعالیتهای تبلیغی یک روحانی در زندان» به قلم الناز سادات قاسمی به زودی در انتشارات پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم علیهالسلام منتشر میشود.
کتاب «قبیله غریب؛ تجربهنگاری فعالیتهای فرهنگی حجتالاسلام صادقیفر در شهر نِکا» به قلم علیرضا نیکبین توسط انتشارات پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم علیهالسلام منتشر میشود.