X
کتاب «دخترم چادر نمیپوشد» تلاشی است برای کمک به والدین و دغدغهمندانی که بهترینها را برای دختران نوجوان و جوان خود میخواهند و دوست دارند در زمینه حجاب و عفاف نیز به پوشش چادر که حجاب برتر است آراسته شوند.
«اطلس دینی اهل سنت ترکیه» تألیف مسعود صدر محمدی در مراسم اعطای جایزه پژوهشهای برتر در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و در بخش تألیف کتاب، حائز رتبه اول شد.
به بهانه مشغله فکری این روزهای جبهه انقلاب یادداشت | حمیدرضا فتحی
یادداشت: علی امینی نژاد
یادداشت: رضا طراوت
نشست معرفی کتاب جمعیت جان اثر سمیه سادات موسوی و سیده زهرا موسوی به همت کارگروه تجربهنگاری فرهنگی پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم علیهالسلام برگزار شد.
نشست نقد و بررسی کتاب «توحید خیالی (تضاد گفتمان وهابیت با گفتمان اسلام در توحید و شرک)» دومین نشست از سلسله نشستهای نقد کتاب پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم (علیه السلام) برگزار شد.
هفتمین و هشتمین شماره فصلنامه نامه جمهور با عنوانهای «انسان فلسطینی و امکان رهایی» و «فلسطین و سلطه» توسط انتشارات پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم علیهالسلام منتشر شد.
نشست نقد و بررسی کتاب «توحید خیالی (تضاد گفتمان وهابیت با گفتمان اسلام در توحید و شرک)» دومین نشست از سلسله نشستهای نقد کتاب پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم (علیه السلام) برگزار میشود.
یادداشت | محمد باغچقی (1)
کارگروه سیاستگذاری فرهنگی پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم علیهالسلام نشست چهاردهم از سلسله نشستهای علمی جمهوری اسلامی شناسی را با حضور مدیران فرهنگی کشور برگزار کرد.
تفاهمنامه همکاری بین پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم علیهالسلام و پژوهشکده زن و خانواده با هدف همکاری در امور پژوهشی، آموزشی، ارتباطات بینالملل و بهرهمندی از امکانات و توانمندیهای یکدیگر جهت تحقق اهداف مشترک به امضا رسید.
ابوموسى اشعرى [1]
ابوموسى اشعرى :
اسم او عبدالله بن قيس بن سليم بن حضّار بن حرب بن عامر [2] و نام مادرش ظبيه دختر وهب از قبيله ى عكّ بوده است او در مدينه مسلمان شد و در آن جا نيز از دنيا رفت. عبدالله بن قيس به كنيه و اسم طايفه اش يعنى ابوموسى اشعرى معروف است. [3] از عبدالله بن بريده نقل شده است كه ابوموسى مردى كوتاه قامت، لاغر اندام و كوسه (يعنى مردى كه صورتش مو ندارد) بود. [4] او يمنى الاصل است كه به همراه اشعريان به مكه آمد و با سعيد بن عاص بن ـ اميه هم پيمان شد و سپس در مكه مسلمان شد و به حبشه هجرت كرد و وقتى پيامبر(صلى الله عليه وآله) در خيبر بود، با مهاجران به مدينه بازگشت. برخى گفته اند: او از مهاجرين به حبشه نبود و در ميان قريش هم پيمانى نداشت; لكن او در مكه ايمان آورد و پيش قومش برگشت و ماند تا او و عدّه اى از اشعرى ها نزد رسول خدا(صلى الله عليه وآله) آمدند و ورودشان به مدينه با بازگشت مهاجران حبشه توأم شد و بدين جهت گفته شده ابوموسى با مهاجران حبشه آمد. [5]
سایر محورهای مقاله :
[1]. محقق : جواد نعمتی .
[2]. الاستيعاب، ابن عبدالبر 3 : 98 و 4 : 1762; أسد الغابه، ابن اثير 3 : 263; الاصابه، ابن حجر 4 : 181; جمهرة انساب العرب، ابن حزم : 397; الانساب، سمعانى : 176 و 266 و موسوعة طبقات الفقهاء، سبحانى 1 : 181.
[3]. جمهرة انساب العرب،ابن حزم :397 ; الانساب، سمعانى : 176 و 266; الاستيعاب، ابن عبدالبر 3 : 980 و 4 : 1764 و موسوعة طبقات الفقهاء،سبحانى 1:181.
[4]. الاصابه، ابن حجر 4 : 181.
[5]. الاستيعاب، ابن عبدالبر 4 : 1763; اسد الغابه، ابن اثير 3 : 264; الاصابه، ابن حجر 4:181; موسوعة طبقات الفقهاء، سبحانى 1 : 181 و شرح نهج البلاغه، ابن ابى الحديد 13 : 313. ادامه مقاله در جلد سوم دایره المعارف صحابه
کتاب «آزادی در زندان؛ تجربهنگاری فعالیتهای تبلیغی یک روحانی در زندان» به قلم الناز سادات قاسمی به زودی در انتشارات پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم علیهالسلام منتشر میشود.
کتاب «قبیله غریب؛ تجربهنگاری فعالیتهای فرهنگی حجتالاسلام صادقیفر در شهر نِکا» به قلم علیرضا نیکبین توسط انتشارات پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم علیهالسلام منتشر میشود.