X
مقاله | محمد حاجیعلی کنگانی، سعیده حاجیعلی کنگانی، علی مطیعالله منتشر شده در نخستین شماره دوفصلنامه امت و تمدن
یادداشت | محمدجواد رضازاده پژوهشگر کارگروه مطالعات فضای مجازی پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم علیهالسلام
یادداشت | زهرا ابراهیم زاده پژوهشگر کارگروه مطالعات فضای مجازی پژوهشکده باقرالعلوم علیه السلام
یادداشت | امیر سعادتی مدیر کارگروه روزنامهنگاری اندیشه پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم(علیهالسلام)
گفتاری در جمع فیلمنامهنویسان مرکز آفاق حوزه هنری خراسان رضوی
یادداشت | محمد باغچقی عضو گروه امت و تمدن پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم (ع)
یادداشت | محمدجواد رضازاده پژوهشگر کارگروه مطالعات فضای مجازی پژوهشکده باقرالعلوم علیهالسلام
یاداشت | محمدجواد رضازاده پژوهشگر کارگروه مطالعات فضای مجازی پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم (علیهالسلام)
یادداشت | محمد طلایی مدیر کارگروه سیره امام و رهبری پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم (علیهالسلام)
یادداشت | احمد کوثری مدیر گروه امت و تمدن پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم (علیهالسلام)
یادداشت | امیر سعادتی مدیر کارگروه روزنامهنگاری اندیشه پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم (علیهالسلام)
مقاله | وحید خورشید منتشر شده در نخستین شماره دو فصلنامه امت و تمدن
یادداشت | حمیدرضا باقری
یادداشت | محمد طلایی مدیر کارگروه سیره رهبران پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم (علیهالسلام)
یادداشت | محمد جواد فلاح مدیر گروه مطالعات خانواده پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم علیهالسلام
یادداشت | امیر سعادتی مدیر کارگروه روزنامه و اندیشه پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم (علیهالسلام)
حجتالاسلام والمسلمین سیدعلی موسوی، رییس پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم (علیهالسلام)، با حضور در دفتر مدیر حوزههای علمیه، با آیتالله علیرضا اعرافی دیدار و گفتوگو کرد. آیتالله اعرافی در این دیدار، پنج محور مهم در حوزه تبلیغ و مواجهه روحانیت با مسائل روز را تبیین کرد.
مدیرگروه مطالعات فضای مجازی پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم (علیهالسلام)، در چهارمین کنفرانس ملی فضای سایبر، با ارائه «طرحی نو در طراحی سکوهای مجازی»، بر لزوم تغییر پارادایم فناوری تأکید کرد.
نشست علمی «مصطفای روح خدا» به مناسبت گرامیداشت چهل و هشتمین سالگرد شهادت آیتالله سیدمصطفی خمینی (ره)، به همت کارگروه تاریخ و سیره امام و رهبری پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم (علیهالسلام) برگزار شد.
کتاب «از حکمت تا معنویت»، منتشرشده توسط انتشارات پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم (علیهالسلام)، در رشته «مطالعات آیینهای عزاداری» سومین دوره دوسالانه کتاب عاشورا، عنوان شایسته تقدیر را از آن خود کرد.
دهمین شماره فصلنامه نامه جمهور با عنوان بازسازی اجتماعی مقاومت و ویژهنامهای با موضوع نقد اقتصاد سیاسی اشغال از سوی پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم (علیهالسلام) منتشر شد.
به مناسبت چهلوهشتمین سالگرد شهادت آیتالله سیدمصطفی خمینی (ره)، نشست علمی با عنوان «مصطفای روح خدا» به همت پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم (علیهالسلام) برگزار میشود.
کتاب «تکوین حزبالله: ریشههای اجتماعی ـ سیاسی شکلگیری حزبالله لبنان» نخستین اثر از مجموعه «کتاب مقاومت» است که بهتازگی به همت کارگروه مقاومت پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم (علیهالسلام) رونمایی شده است.
بسم الله الرحمن الرحیم
با استعانت از پروردگار گروه تبلیغ و ارتباطات دینی نمایی از برنامه های پیش رو را جهت استحضار و اظهار نظر تقدیم میکند:
حوزه عمومی تبلیغ(فراسازمانی)
طراحی و استقرار نظام مدیریت دانش در عرصه تبلیغ دین
نیازسنجی، شناسائی و طبقه بندی اولویت های پژوهشی
تعامل با مراکز پژوهشی در جهت تبادل دانش
طراحی پایگاه دانش تبلیغ دین
حمایت از پایان نامه ها : ارایه مسائل و موضوعات برای پایان نامه های حوزوی و دانشگاهی در مقاطع ارشد و دکتری و حمایت از آن ها با نگاه حل مسایل منطقه ای، ملی و فراملی تبلیغ و ارتباطات دینی
نظام تبلیغ دین[1]
حوزه های پژوهشی
اصول و مبانی معرفتی مدیریت تبلیغ و ارتباطات دینی (خرده نظام مدیریت و سیاستگذاری تبلیغ)
مطالعات تطبیقی در حوزه تبلیغ دین (تمامی خرده نظامها)
سیاست پژوهی مسائل روز تبلیغ و ارتباطات دینی کشور(خرده نظام مدیریت و سیاستگذاری تبلیغ)
طراحی الگوی ارتقای مشارکت های مردمی در بخش تبلیغ دین (خرده نظام نابع مالی و مشارکتها)
بازمهندسی نگاشت نهادی نظام تبلیغ دین (خرده نظام نهادها و سازمانهای تبلیغی)
راهبرد پژوهی چالش های منابع انسانی تبلیغ (خرده نظام منابع انسانی تبلیغ)
بررسی کارکردهای تبلیغی رسانه های نوین (خرده نظام فناوری تبلیغ)
واکاوی الزامات نظام تبلیغ در تحقق سبک زندگی اسلامی بر اساس مخاطب (تمامی خرده نظامها بویژه خرده نظام محتوای تبلیغی)
حوزه سازمانی
برگزاری نشست های آموزشی، پژوهشی در مراکز استان ها در راستای تقویت و ترویج تبلیغ و ارتباطات دینی
تهیه بسته های تبلیغی ( گزارش راهبردی)
برگزاری کارگاه های آموزشی روش تحقیق و موضوع شناسی پژوهش تبلیغ در راستای توانمند سازی مدیران و کارشناسان پژوهش استان ها برای اجرای پژوهش های میدانی و کتابخانه ای
[1] نظام تبلیغ دین مشتمل بر شش خرده نظام است: نگاشت نهادی (سازمانی)، منابع انسانی، محتوا و پیام تبلیغی، فناوری تبلیغ، منابع مالی و مشارکتها و خرده نظام مدیریت و سیاستگذاری. که با توجه به این خرده نظامها کلان طرح های پژوهشی تعریف شده است.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ[ مشاهده کل متن ]ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
نخستین شماره دوفصلنامه علمی امت و تمدن، به صاحب امتیازی پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم (علیهالسلام)، مدیرمسئولی و سردبیری احمد کوثری منتشر و به عرصه نشر وارد شد. این نشریه، با تمرکز بر گفتمان تمدن نوین اسلامی، بستری برای همکاری و تولید سرمایههای علمی مشترک میان علمای شیعه و اهل سنت فراهم کرده است.
کتاب «فرهنگنامه منطق» به کوشش حسن رضایی و توسط انتشارات پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم (علیهالسلام) منتشر و روانه بازار نشر شد.
کتاب «پناهِ پدر؛ مهارتهای اخلاقی و عاطفی در رابطه پدر – دختری»، نوشته محمدجواد فلاح، سرانجام پس از طی مراحل نشر، توسط انتشارات پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم (علیهالسلام) به چاپ رسید و در دسترس علاقهمندان قرار گرفت.