X
کتاب «دخترم چادر نمیپوشد» تلاشی است برای کمک به والدین و دغدغهمندانی که بهترینها را برای دختران نوجوان و جوان خود میخواهند و دوست دارند در زمینه حجاب و عفاف نیز به پوشش چادر که حجاب برتر است آراسته شوند.
«اطلس دینی اهل سنت ترکیه» تألیف مسعود صدر محمدی در مراسم اعطای جایزه پژوهشهای برتر در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و در بخش تألیف کتاب، حائز رتبه اول شد.
به بهانه مشغله فکری این روزهای جبهه انقلاب یادداشت | حمیدرضا فتحی
یادداشت: علی امینی نژاد
یادداشت: رضا طراوت
نشست معرفی کتاب جمعیت جان اثر سمیه سادات موسوی و سیده زهرا موسوی به همت کارگروه تجربهنگاری فرهنگی پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم علیهالسلام برگزار شد.
نشست نقد و بررسی کتاب «توحید خیالی (تضاد گفتمان وهابیت با گفتمان اسلام در توحید و شرک)» دومین نشست از سلسله نشستهای نقد کتاب پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم (علیه السلام) برگزار شد.
هفتمین و هشتمین شماره فصلنامه نامه جمهور با عنوانهای «انسان فلسطینی و امکان رهایی» و «فلسطین و سلطه» توسط انتشارات پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم علیهالسلام منتشر شد.
نشست نقد و بررسی کتاب «توحید خیالی (تضاد گفتمان وهابیت با گفتمان اسلام در توحید و شرک)» دومین نشست از سلسله نشستهای نقد کتاب پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم (علیه السلام) برگزار میشود.
یادداشت | محمد باغچقی (1)
کارگروه سیاستگذاری فرهنگی پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم علیهالسلام نشست چهاردهم از سلسله نشستهای علمی جمهوری اسلامی شناسی را با حضور مدیران فرهنگی کشور برگزار کرد.
تفاهمنامه همکاری بین پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم علیهالسلام و پژوهشکده زن و خانواده با هدف همکاری در امور پژوهشی، آموزشی، ارتباطات بینالملل و بهرهمندی از امکانات و توانمندیهای یکدیگر جهت تحقق اهداف مشترک به امضا رسید.
ابوقيس صيفى [1]
ابوقيس صيفى بن اسلت انصارى يكى از افراد قبيله ى بنىوائل مى باشد. نام اصلى وى، عامر بن جشم بن وائل است وى از قبيله ى بنى وائل و از شاعران و سخنوران آنان بوده است. ابوقيس در نزد قبيله ى اوس در شعر و شجاعت مشهور بود [2] و هنگامى كه ميان قبايل اوس و خزرج جنگ به پا شد، وى رهبرى قبيله ى خود را به عهده گرفت. گويا در همين جنگ ها بود كه پسرش، قيس را از دست داد. [3] درباره ى زمان مسلمان شدن ابوقيس اختلاف است; ابن اثير در اسدالغابه مى نويسد: وى از مدينه فرار كرد و به مكه رفت و در آن جا ماند تا در زمان فتح مكه در سال هشتم هجرى اسلام آورد. [4]
هم چنين نقل شده است كه وى قبل از اسلام، خداپرست بود و ادعاى پيروى از انبيا را مى نمود و به سبب نزديكى با دانشمنـدان يهود، از ظهور پيامبر (صلى الله عليه وآله) آگـاهى يافته بـود. وى همه جا به دنبـال دين ابراهيـم مى گشت و حتى به شام سفر كرده بود [5] و همواره اقوامش را به پيروى از اسلام تشويق مى كرد و به ايشان مى گفت: در ايمان آوردن به اسلام پيشى بگيريد.
ادامه مقاله :
فرزند ابوقيس و ازدواج با زن پدر
n
[1]. محقق: راحله ضائفی .
[2]. تاريخ مدينة دمشق، ابن عساكر 24: 8ـ246 و اسد الغابة، ابن اثير 5 : 256.
[3]. الاغانى، ابوالفرج اصفهانى 15 : 161.
[4]. اسد الغابة، ابن اثير 5 : 256.
[5]. زندگانى محمد(صلى الله عليه وآله)، ابن هشام (ترجمه : رسولى) 1 : 171.ادامه مقاله در جلد سوم دایره المعارف صحابه
کتاب «آزادی در زندان؛ تجربهنگاری فعالیتهای تبلیغی یک روحانی در زندان» به قلم الناز سادات قاسمی به زودی در انتشارات پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم علیهالسلام منتشر میشود.
کتاب «قبیله غریب؛ تجربهنگاری فعالیتهای فرهنگی حجتالاسلام صادقیفر در شهر نِکا» به قلم علیرضا نیکبین توسط انتشارات پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم علیهالسلام منتشر میشود.