X
✍️ حمیدرضا باقری
✍️ حمید باقری
حجتالاسلام والمسلمین فرحزاد در نشست رونمایی از کتاب «پناهِ پدر»، ضمن انتقاد از غفلت از جایگاه پدر در جامعه و تبلیغات، بر لزوم عملیاتیسازی پژوهشهای فرهنگی و مقابله با تهاجم فرهنگی تأکید کرد و آن را بالاترین جهاد خواند.
مراسم رونمایی از کتاب «پناهِ پدر؛ مهارتهای اخلاقی و عاطفی در رابطه پدر–دختری»، به همت کارگروه مطالعات خانواده پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم (علیهالسلام) و با حضور صاحبنظران و علاقهمندان برگزار شد. این نشست با هدف تقویت بنیان خانواده و تبیین نقش تربیتی و هدایتی پدران در استحکامبخشی به خانوادههای ایرانی صورت گرفت.
✍️ محمدجواد فلاح
✍️حبیبالله اسداللهی
مراسم رونمایی از کتاب «پناه پدر؛ مهارتهای اخلاقی و عاطفی در رابطه پدر–دختری» به همت پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم (علیهالسلام)، برگزار میشود.
هفتمین نشست از سلسلهنشستهای راهبردی «آنِ ما شدن» با محوریت «ابعاد روایت ملی از علت، چگونگی وقوع و دوران پس از جنگ»، به همت کارگروه سیاستگذاری فرهنگی پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم (علیهالسلام) و در چارچوب سلسله نشستهای راهبردی «ایران آینده» به صورت مجازی برگزار شد.
✍️ حبیب الله اسداللهی
✍️ حبیب الله اسداللهی مدیر مرکز فرهنگی رصد تیام
✍️ م.ص.صاد
ششمین نشست از سلسلهنشستهای راهبردی «آنِ ما شدن»، با محوریت «وظیفه رسانهها در حفظ و تقویت روایت اصیل از همبستگی تمدنی جامعه ایرانی»، پنجشنبه ۱۲ تیرماه توسط کارگروه سیاستگذاری فرهنگی پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم (علیهالسلام) و در چارچوب سلسله نشستهای راهبردی «ایران آینده» برگزار شد.
مرجعیت با اتکا به درک درست از دوگانه استکبار و استضعاف و با شناخت دقیق از نقشه کفر جهانی در تقابل تمدن غربی در مقابل تمدن اسلامی بزرگترین ضربات را بر استکبار و جبهه کفر وارد ساخته است.
جنگ و مقاومت ملت ایران میتواند کشور را در حوزههای مدیریتی، حکمرانی، فناوری، امنیتی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی، بهاندازهٔ بیست تا سی سال بهپیش بِراند.
پنجمین نشست از سلسلهنشستهای راهبردی «آنِ ما شدن»، با محوریت «وظیفه رسانهها در حفظ و تقویت روایت اصیل از همبستگی تمدنی جامعه ایرانی»، سهشنبه ۱۰ تیرماه به صورت مجازی توسط کارگروه سیاستگذاری فرهنگی پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم (علیهالسلام) و در چارچوب سلسله نشستهای راهبردی «ایران آینده» برگزار شد.
دکترای مدرسی معارف اسلامی (گرایش اخلاق) پژوهشگر، مدرس و مشاور علمی
سوابق تحصیل
تحصیل مقدمات حوزوی در مدرسه شهیدین
دکتری مدرسی معارف اسلامی با گرایش اخلاق
اساتید
آیتالله جوادی آملی: به مدت 5 سال
آیتالله سید احمد مددی موسوی: 1 سال
آیتالله هاشمی شاهرودی: 6 سال
آیتالله صادق آملی لاریجانی: 2 سال
سوابق تدریس و اجرا
کارشناس فقهی سامانه 09650 مرکز پاسخگویی به سوالات دینی سازمان تبلیغات اسلامی (86-91)
مرکز تدوین کتب درسی حوزه در تدوین کتب اخلاق و آداب حوزه علمیه (92-94)
همکار پژوهشی فصلنامه علمی و پژوهشی پژوهشنامه اخلاق (92-)
عضویت پیوسته انجمن علمی اخلاق حوزه علمیه قم
همکاری با پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه در برگزاری همایش ملی فلسفه اخلاق و داوری مقالات (94)
عضویت در گروه علمی اخلاق و تربیت آستانه مقدسه حضرت معصومه سلام الله علیها (94)
عضو علمی گروه اخلاق و فرهنگ پژوهشکده مسجد مقدس جمکران (1395)
تدریس در دانشگاه قم، دانشکده الهیّات رشته علوم قرآن و حدیث (1395)
عضو گروه علمی، مدرس و ارزیاب طرح تربیت مدرس مؤسسه بینش مطهر قم (1397-)
مشاوره علمی مؤسسه بیان معنوی (1397-)
مدرس دوره تربیت معلم راهیان کوثر (1397)
عضو گروه علمی تدوین متون اخلاقی جامعه الزهراء علیها السلام (1397)
روحانی عمره و عتبات کاروانهای عادی و دانشجویی (1393-)
عضو گروه تألیف دانشنامه شهید مطهری
تدریس اندیشه شهید مطهری در جمع کارکنان نهاد نمایندگی ولی فقیه و معاونت فرهنگی دانشگاه قم
امام جماعت ظهر و عصر در مسجد امام رضا علیه السلام خ بسیج قم
تدریس مباحث فلسفه عمل از منظر علامه طباطبایی (1398)
استاد دوره تابستانی نظام اندیشه اسلامی حوزه علمیه قم (1398)
عضو هیئت مدیره انجمن علمی اخلاق اسلامی حوزه علمیه قم (1399)
دبیر کارگروه اخلاق و معنویت حوزه و روحانیت مرکز مطالعات راهبردی حوزه علمیه (1399)
فعالیتهای پژوهشی کتابها
کتاب اخلاق اجتماعی (1396) – تالیف گروهی با همکاری مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران
کتاب اخلاق بندگی (1396) – تالیف گروهی با همکاری مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران
کتاب اخلاق فردی (1397) – به عنوان مجری و عضو گروه نویسندگان
کتاب اخلاق و آداب تعلیم و تعلم (1398) – تالیف فردی، در حال طبع و انتشار برای جامعه الزهراء
کتاب تربیت اخلاقی بر محور ولایت امام عصر علیه السلام – به سفارش پژوهشکده مسجد مقدس جمکران
مشارکت در تالیف کتاب اخلاق و آداب اسلامی (1394) – مرکز تدوین متون حوزه علمیه
ویژهنامه فقه الاخلاق – انجمن علمی اخلاق دانشگاه معارف اسلامی (1394)
اخلاق و فرهنگ رانندگی در شهر، اخلاق و فرهنگ استفاده از تاکسی شهری و دیگر آثار به سفارش شهرداری قم
پژوهشی در باب فرآیند استکمال انسان – به سفارش پژوهشکده شهید صدر دانشگاه امام حسین علیه السلام
شرح اخلاقی تربیتی مقاله روح توحید نفی عبودیت غیرخدا – به سفارش پژوهشکده باقرالعلوم (در حال تألیف)
مقالات
کسب رتبه اول مقالات علمی پژوهشی همایش ملی فلسفه اخلاق (1394) مقاله: "ایمان از احساس تا عقلانیت اخلاقی"
مقاله علمی پژوهشی "اخلاق رسانه در حوزه خبر و اطلاع رسانی" منتشر شده در فصلنامه پژوهشنامه اخلاق (شماره 24، تابستان 93)
مقاله علمی پژوهشی "ایمان و اخلاق دینی، پیوند عینیت و عقلانیت" منتشر شده در مجموعه مقالات همایش علمی پژوهشی اخلاق علم و اخلاق حرفهای
مقاله "جایگاه توحید در نگاه خلاقیت تربیتی آیتالله آصفی" در کتاب اندیشه ماندگار
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ[ مشاهده کل متن ]ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
همزمان فرارسیدن ماه محرم و موسم حماسه و بیداری، پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم (علیهالسلام) مجموعهای خواندنی و تأثیرگذار از تازههای نشر خود را معرفی میکند؛ آثاری که هر یک دربردارنده نگاهی نو و تحلیلی ژرف به ابعاد فرهنگی، اجتماعی، تاریخی و تمدنی نهضت حسینی و میراث عاشورا هستند.
پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم (علیهالسلام) در تازهترین اثر خود، کتاب «تافتههای بههم بافته» را با هدف بازخوانی و تحلیل منظومه فکری رهبر معظم انقلاب اسلامی در موضوع سبک زندگی اسلامی ایرانی منتشر کرد.
کتاب «آزادی در زندان؛ تجربهنگاری فعالیت تبلیغی یک روحانی در زندان» تازهترین اثر منتشرشده توسط پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم (علیهالسلام) در دسترس علاقهمندان قرار گرفت.
کتاب «ماهر جواب» نوشته حجتالاسلام محمد پورنوروز، پژوهشی نوآورانه و نظاممند است که با طراحی الگویی به نام «مجیب»، به تبیین راهبردهای مواجهه دانشی، مهارتی و بینشی با پرسشها و شبهات دینی میپردازد. این اثر به همت پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم (علیهالسلام) منتشر شده و بهعنوان منبعی علمی برای طلاب، مبلغان، و کنشگران فرهنگی در عرصه جهاد تبیین قابل بهرهبرداری است.