X
مقاله | محمد حاجیعلی کنگانی، سعیده حاجیعلی کنگانی، علی مطیعالله منتشر شده در نخستین شماره دوفصلنامه امت و تمدن
یادداشت | محمدجواد رضازاده پژوهشگر کارگروه مطالعات فضای مجازی پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم علیهالسلام
یادداشت | زهرا ابراهیم زاده پژوهشگر کارگروه مطالعات فضای مجازی پژوهشکده باقرالعلوم علیه السلام
یادداشت | امیر سعادتی مدیر کارگروه روزنامهنگاری اندیشه پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم(علیهالسلام)
گفتاری در جمع فیلمنامهنویسان مرکز آفاق حوزه هنری خراسان رضوی
یادداشت | محمد باغچقی عضو گروه امت و تمدن پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم (ع)
یادداشت | محمدجواد رضازاده پژوهشگر کارگروه مطالعات فضای مجازی پژوهشکده باقرالعلوم علیهالسلام
یاداشت | محمدجواد رضازاده پژوهشگر کارگروه مطالعات فضای مجازی پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم (علیهالسلام)
یادداشت | محمد طلایی مدیر کارگروه سیره امام و رهبری پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم (علیهالسلام)
یادداشت | احمد کوثری مدیر گروه امت و تمدن پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم (علیهالسلام)
یادداشت | امیر سعادتی مدیر کارگروه روزنامهنگاری اندیشه پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم (علیهالسلام)
مقاله | وحید خورشید منتشر شده در نخستین شماره دو فصلنامه امت و تمدن
یادداشت | حمیدرضا باقری
یادداشت | محمد طلایی مدیر کارگروه سیره رهبران پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم (علیهالسلام)
یادداشت | محمد جواد فلاح مدیر گروه مطالعات خانواده پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم علیهالسلام
یادداشت | امیر سعادتی مدیر کارگروه روزنامه و اندیشه پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم (علیهالسلام)
حجتالاسلام والمسلمین سیدعلی موسوی، رییس پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم (علیهالسلام)، با حضور در دفتر مدیر حوزههای علمیه، با آیتالله علیرضا اعرافی دیدار و گفتوگو کرد. آیتالله اعرافی در این دیدار، پنج محور مهم در حوزه تبلیغ و مواجهه روحانیت با مسائل روز را تبیین کرد.
مدیرگروه مطالعات فضای مجازی پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم (علیهالسلام)، در چهارمین کنفرانس ملی فضای سایبر، با ارائه «طرحی نو در طراحی سکوهای مجازی»، بر لزوم تغییر پارادایم فناوری تأکید کرد.
نشست علمی «مصطفای روح خدا» به مناسبت گرامیداشت چهل و هشتمین سالگرد شهادت آیتالله سیدمصطفی خمینی (ره)، به همت کارگروه تاریخ و سیره امام و رهبری پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم (علیهالسلام) برگزار شد.
کتاب «از حکمت تا معنویت»، منتشرشده توسط انتشارات پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم (علیهالسلام)، در رشته «مطالعات آیینهای عزاداری» سومین دوره دوسالانه کتاب عاشورا، عنوان شایسته تقدیر را از آن خود کرد.
دهمین شماره فصلنامه نامه جمهور با عنوان بازسازی اجتماعی مقاومت و ویژهنامهای با موضوع نقد اقتصاد سیاسی اشغال از سوی پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم (علیهالسلام) منتشر شد.
به مناسبت چهلوهشتمین سالگرد شهادت آیتالله سیدمصطفی خمینی (ره)، نشست علمی با عنوان «مصطفای روح خدا» به همت پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم (علیهالسلام) برگزار میشود.
کتاب «تکوین حزبالله: ریشههای اجتماعی ـ سیاسی شکلگیری حزبالله لبنان» نخستین اثر از مجموعه «کتاب مقاومت» است که بهتازگی به همت کارگروه مقاومت پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم (علیهالسلام) رونمایی شده است.
پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم (علیهالسلام) در سال 1367 تأسیس شد و هدف آن پشتیبانی علمی از عرصه تبلیغ است. پژوهشکده با توجه به نیازهای علمی و اجتماعی کشور، با استفاده از رویکرد علمی-پژوهشی، تلاش دارد تا در عرصههای مختلف تبلیغی، نقشآفرینی مؤثر داشته باشد. این پژوهشکده بهمنظور تبیین اسلام ناب و تحلیل وضعیت فرهنگی و اجتماعی در سطوح خرد و کلان، به تأمین پشتوانههای علمی در این حوزه پرداخته است.
پژوهشکده باقرالعلوم (علیهالسلام) در راستای مأموریتهای خود، اهداف مشخصی را دنبال میکند:
ایجاد مرجعیت در عرصه تحقیقاتی و پژوهشی تبلیغ پژوهشکده در تلاش است تا مرجعیت علمی در زمینه تحقیقات و پژوهشهای تبلیغی ایجاد کند.
پاسخگویی علمی به نیازهای تبلیغی با بهرهگیری از ظرفیتهای موجود در حوزهها و دانشگاهها، پژوهشکده به نیازهای علمی و پژوهشی جامعه پاسخ میدهد.
تربیت پژوهشگران جبهه انقلاب اسلامی پژوهشکده به تربیت پژوهشگران متخصص بر مبنای معارف اسلام ناب و توجه به تهدیدات فکری و فرهنگی دشمنان میپردازد.
ارتقاء و تخصصیسازی فعالیتهای تبلیغی پژوهشکده بهطور مستمر در تلاش است تا فعالیتهای تبلیغی را تخصصیتر و کارآمدتر کند.
پژوهشکده باقرالعلوم (علیهالسلام) با اهداف مشخص، به دنبال تحقق رسالتهای علمی و فرهنگی خود است:
تبیین اندیشههای اصیل اسلامی بر مبنای مکتب امام خمینی (ره) پژوهشکده در راستای معرفی اندیشههای اسلام ناب و تبیین دیدگاههای اهل بیت (علیهمالسلام)، به پاسخگویی به نیازهای فکری جامعه پرداخته است.
بازشناسی و مطالعه علمی سرمایههای تبلیغی و تربیتی دینی این پژوهشکده با استفاده از روشهای مختلف میدانی و اسنادی، به مطالعه و تحلیل تجارب تبلیغی و تربیتی دینی میپردازد.
تولید پیامهای دینی و تقویت ارتباط بین تبلیغ سنتی و نوین پژوهشکده در تلاش است تا از طریق طراحی ارتباط مؤثر بین تبلیغ سنتی و نوین، فعالیتهای تبلیغی را تقویت کند.
آمادهسازی پژوهشهای میانرشتهای برای پشتیبانی از نیازهای پژوهشی تبلیغی پژوهشکده با تمرکز بر مباحث میانرشتهای، پژوهشهایی را در زمینههای مختلف مانند حکمت، جامعهشناسی، ارتباطات و تربیت آماده میکند.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ[ مشاهده کل متن ]ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
نخستین شماره دوفصلنامه علمی امت و تمدن، به صاحب امتیازی پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم (علیهالسلام)، مدیرمسئولی و سردبیری احمد کوثری منتشر و به عرصه نشر وارد شد. این نشریه، با تمرکز بر گفتمان تمدن نوین اسلامی، بستری برای همکاری و تولید سرمایههای علمی مشترک میان علمای شیعه و اهل سنت فراهم کرده است.
کتاب «فرهنگنامه منطق» به کوشش حسن رضایی و توسط انتشارات پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم (علیهالسلام) منتشر و روانه بازار نشر شد.
کتاب «پناهِ پدر؛ مهارتهای اخلاقی و عاطفی در رابطه پدر – دختری»، نوشته محمدجواد فلاح، سرانجام پس از طی مراحل نشر، توسط انتشارات پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم (علیهالسلام) به چاپ رسید و در دسترس علاقهمندان قرار گرفت.