X
یادداشت | احمد کوثری مدیر گروه امت و تمدن پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم(علیهالسلام)
مقاله | ایوب شافعیپور منتشر شده در نخستین شماره دوفصلنامه «امت و تمدن»
مقاله | فرشاد مرادی منتشر شده در نخستین شماره دوفصلنامه «امت و تمدن»
یادداشت | احمد کوثری مدیر گروه امت و تمدن پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم (علیهالسلام)
یادداشت | زهرا ابراهیمزاده پژوهشگر کارگروه مطالعات فضای مجازی پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم علیهالسلام
یادداشت | احمد کوثری مدیر گروه امت و تمدن پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم(علیه السلام)
یادداشت | محمدمهدی حسینزاده اصفهانی
نگاهی به جهتگیری سکولار داخلی و حمایت تکفیری منطقهای
یادداشت | احمدکوثری مدیرگروه امت و تمدن پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم علیهالسلام
گزارشی از شکاف میان روایتهای رسانهای و هویت واقعی ایرانیان
یادداشت | علیرضا مومن آرانی؛ دکتری جامعه شناسی مدیر کارگروه تجربهنگاری فرهنگی تبلیغی پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم علیهالسلام
یادداشت | احمد کوثری مدیر گروه امت و تمدن پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم علیهالسلام
یادداشت | محمد جواد فلاح مدیر گروه مطالعات خانواده پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم علیهالسلام
یادداشت | رضا طراوت سومین یادداشت از سری عقلانیت نظام
یادداشت | فاطمه سادات تقوی پژوهشگر کارگروه مطالعات فضای مجازی پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم علیهالسلام
یادداشت | علیرضا مؤمن آرانی مدیرگروه تجربهنگاری پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم علیهالسلام
مقاله | محمد حاجیعلی کنگانی، سعیده حاجیعلی کنگانی، علی مطیعالله منتشر شده در نخستین شماره دوفصلنامه امت و تمدن
حضرت آیتالله العظمی مکارم شیرازی با تجلیل از تلاشهای علمی صورتگرفته در تدوین موسوعه «آیاتالاحکام»، این مجموعه را کاری مهم و خدمتی اثرگذار برای حوزههای علمیه دانستند و بر جایگاه برجستۀ قرآن در فرآیند استنباط فقهی تأکید کردند.
نشست نقد و بررسی کتاب «مدرسه آیندهساز»، اثر حجتالاسلام بختیاری، در تاریخ یکشنبه ۹ آذرماه در پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم علیهالسلام با حضور جمعی از اندیشمندان و ناقدان حوزه تعلیم و تربیت برگزار شد.
سوم جمادیالثانی سال ۱۱ هجری قمری، بانوی دو عالم، حضرت فاطمه زهرا (سلامالله علیها)، پس از تحمل رنجها و مصائب پس از رحلت پیامبر (صلیالله علیه و آله و سلّم)، به شهادت رسید و پیکر مطهر ایشان به وصیت خود، مخفیانه دفن شد.
آئین رونمایی از ۴۰ جلد کتاب کارگروه تجربهنگاری فرهنگیـتبلیغی پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم علیهالسلام با حضور حجتالاسلام والمسلمین محمد قمی رییس سازمان تبلیغات اسلامی و حجتالاسلام والمسلمین احمد واعظی رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد.
یادداشت | محمدجواد رضازاده پژوهشگر کارگروه مطالعات فضای مجازی پژوهشکده باقرالعلوم علیهالسلام
اگر فکر میکنید چون برای عضویت در فیسبوک پولی پرداخت نکردهاید، پس این خدمات رایگان است، سخت در اشتباه هستید. در اقتصاد جدید، پول تنها ارز مبادله نیست. در واقع، فاجعه وقتی آغاز میشود که یک سکو، عمداً «غیرکالایی» و رایگان طراحی میشود، زیرا در این صورت است که داراییهای ارزشمندتر شما نشانه میرود.
پشت پرده رایگان بودن تصور رایج این است که رایگان بودن یک موهبت است. اما در دنیای سکوهای اجتماعی، این یک استراتژی حسابشده است. وقتی شما مستقیماً پولی پرداخت نمیکنید، در واقع در حال مبادلهای پنهان هستید. شما با وقت، توجه، دادههای شخصی و قدرت انتخاب خود، هزینه استفاده از این پلتفرم را میپردازید. اینجا، «اقتصاد توجه» حاکم است.
سوخت سکوها؛ «توجه» شما مکانیزم واقعی درآمدزایی سکوها چیست؟ آنها توجه شما را جمعآوری میکنند. توجه، ترکیبی از زمان، انرژی ذهنی و قدرت تصمیمگیری آزاد شماست. سکوها این توجه جمعآوریشده را در قالب تبلیغات هدفمند، به شرکتها و نهادهایی میفروشند که قصد تأثیرگذاری بر رفتار، سبک زندگی و انتخابهای شما را دارند. بنابراین، شما محصول اصلی هستید که به مشتریان واقعی، یعنی تبلیغدهندگان، فروخته میشوید.
داراییهای فراموششده ما معمولاً فقط «پول» را به عنوان دارایی ارزشمند میشناسیم. درحالیکه داراییهایی مانند آزادی، اختیار، آبرو، اعتبار، حریم خصوصی و سلامتی روان بسیار ارزشمندتر هستند. متأسفانه به دلیل عدم درک این ارزش، ما این گوهرهای وجودی را در ازای دسترسی به یک سرویس به ظاهر رایگان، به ارزانترین قیمت میفروشیم. آیا حاضر بودید در یک معامله شفاف، تمام اختیار و دادههای زندگیتان را به یک شرکت بفروشید؟
راه حل؛ یک انقلاب در معامله برای رهایی از این وضعیت، نیاز به یک تغییر بنیادین داریم. ذات غیرکالایی سکو (یعنی عضویت رایگان در ازای فروش توجه) باید «کالایی» شود؛ یعنی شفاف باشد و کاربر با آگاهی و به صورت مستقیم برای عضویت بهای مناسبی بپردازد. در مقابل، درون سکو باید «غیرکالایی» شود تا دسترسی عادلانهای برای همه فراهم گردد. این تغییر به نفع همه است، جز برای سودجویانی که از ناآگاهی ما ثروت میاندوزند. پس دفعه بعد که در یک پلتفرم رایگان مشغول اسکرول کردن بودید، از خود بپرسید: «آیا من کاربر این سکو هستم، یا کالایی که آن را میفروشند؟»
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ[ مشاهده کل متن ]ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
کتاب «تکوین حزبالله: ریشههای اجتماعی ـ سیاسی شکلگیری حزبالله لبنان» نخستین اثر از مجموعه «کتاب مقاومت» است که بهتازگی به همت کارگروه مقاومت پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم (علیهالسلام) رونمایی شده است.
نخستین شماره دوفصلنامه علمی امت و تمدن، به صاحب امتیازی پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم (علیهالسلام)، مدیرمسئولی و سردبیری احمد کوثری منتشر و به عرصه نشر وارد شد. این نشریه، با تمرکز بر گفتمان تمدن نوین اسلامی، بستری برای همکاری و تولید سرمایههای علمی مشترک میان علمای شیعه و اهل سنت فراهم کرده است.
کتاب «فرهنگنامه منطق» به کوشش حسن رضایی و توسط انتشارات پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم (علیهالسلام) منتشر و روانه بازار نشر شد.
کتاب «پناهِ پدر؛ مهارتهای اخلاقی و عاطفی در رابطه پدر – دختری»، نوشته محمدجواد فلاح، سرانجام پس از طی مراحل نشر، توسط انتشارات پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم (علیهالسلام) به چاپ رسید و در دسترس علاقهمندان قرار گرفت.