X
یادداشت | محمدجواد رضازاده پژوهشگر کارگروه مطالعات فضای مجازی پژوهشکده باقرالعلوم علیهالسلام
یاداشت | محمدجواد رضازاده پژوهشگر کارگروه مطالعات فضای مجازی پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم (علیهالسلام)
یادداشت | محمد طلایی مدیر کارگروه سیره امام و رهبری پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم (علیهالسلام)
یادداشت | احمد کوثری مدیر گروه امت و تمدن پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم (علیهالسلام)
یادداشت | امیر سعادتی مدیر کارگروه روزنامهنگاری اندیشه پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم (علیهالسلام)
مقاله | وحید خورشید منتشر شده در نخستین شماره دو فصلنامه امت و تمدن
یادداشت | حمیدرضا باقری
یادداشت | محمد طلایی مدیر کارگروه سیره رهبران پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم (علیهالسلام)
یادداشت | محمد جواد فلاح مدیر گروه مطالعات خانواده پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم علیهالسلام
یادداشت | امیر سعادتی مدیر کارگروه روزنامه و اندیشه پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم (علیهالسلام)
یادداشت | طیبه مددی موسوی پژوهشگر کارگروه مطالعات فضای مجازی پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم (علیهالسلام)
یادداشت | احمد کوثری مدیر گروه امت و تمدن پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم علیه السلام
یادداشت | احمد کوثری مدیر کارگروه امت و تمدن پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم علیهالسلام
یادداشت | محمدجواد رضا زاده پژوهشگر کارگروه مطالعات فضای مجازی پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم علیهالسلام
یادداشت | علیرضا مؤمن آرانی مدیرگروه تجربهنگاری پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم علیهالسلام
کتاب «تکوین حزبالله: ریشههای اجتماعی ـ سیاسی شکلگیری حزبالله لبنان» نخستین اثر از مجموعه «کتاب مقاومت» است که بهتازگی به همت کارگروه مقاومت پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم (علیهالسلام) رونمایی شده است.
نشست «گفتارهای تبیینی در اقتصاد» با تمرکز بر نقش جریان فرهنگی ـ رسانهای کشور در مواجهه با چالشهای اقتصادی، به همت کارگروه «مکتب امام» در پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم (علیهالسلام) برگزار شد.
در نشست مشترک مدیر کارگروه مطالعات خانواده پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم (علیهالسلام)، دکتر جمیله سادات علمالهدی و جمعی از مشاوران و برنامهسازان تلویزیون، موضوعات مربوط به روابط پدر و دختر و نقش پدری در تحکیم بنیان خانواده مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
آیین رونمایی از کتاب «تکوین حزبالله» نوشتهی محمد تُرمُس، اندیشمند لبنانی و بزرگداشت شهید سیدحسن نصرالله با حضور آیتالله عباس کعبی، سردار علی شمشیری، حججاسلام محمد قمی، سیدعلی موسوی و دکتر سجاد صفار هرندی برگزار شد.
آیین رونمایی از کتاب «تکوین حزبالله» نوشتهی محمد تُرمُس، اندیشمند لبنانی که روایتی مستند و تحلیلی از شکلگیری فکری و اجتماعی حزبالله لبنان را ارائه میدهد، با حضور آیتالله عباس کعبی، سردار علی شمشیری و دکتر سجاد صفار هرندی برگزار میشود.
به مناسبت دومین سالگرد عملیات طوفانالاقصی، مراسم رونمایی از کتاب «نبرد تمدنی ما» با موضوع «تبیینی پیرامون جنگ دوازده روزه ایران و رژیم صهیونیستی»، در سالن اجتماعات پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم (علیهالسلام) برگزار گردید.
یادداشت | مهدی افراز
حضرت آیتالله جعفر سبحانی، از مراجع معظم تقلید، تقریظی بر کتاب ارزشمند «موسوعه آیاتالاحکام» مرقوم داشتهاند. در این تقریظ، معظمله با اشاره به جایگاه والای قرآن کریم بهعنوان نخستین منبع استنباط احکام شرعی، این اثر را ثمره تلاش گروهی از محققان کوشا دانسته و آن را شایسته تقدیر و تحسین معرفی کردهاند.
اگر فکر میکنید چون برای عضویت در فیسبوک پولی پرداخت نکردهاید، پس این خدمات رایگان است، سخت در اشتباه هستید. در اقتصاد جدید، پول تنها ارز مبادله نیست. در واقع، فاجعه وقتی آغاز میشود که یک سکو، عمداً «غیرکالایی» و رایگان طراحی میشود، زیرا در این صورت است که داراییهای ارزشمندتر شما نشانه میرود.
پشت پرده رایگان بودن تصور رایج این است که رایگان بودن یک موهبت است. اما در دنیای سکوهای اجتماعی، این یک استراتژی حسابشده است. وقتی شما مستقیماً پولی پرداخت نمیکنید، در واقع در حال مبادلهای پنهان هستید. شما با وقت، توجه، دادههای شخصی و قدرت انتخاب خود، هزینه استفاده از این پلتفرم را میپردازید. اینجا، «اقتصاد توجه» حاکم است.
سوخت سکوها؛ «توجه» شما مکانیزم واقعی درآمدزایی سکوها چیست؟ آنها توجه شما را جمعآوری میکنند. توجه، ترکیبی از زمان، انرژی ذهنی و قدرت تصمیمگیری آزاد شماست. سکوها این توجه جمعآوریشده را در قالب تبلیغات هدفمند، به شرکتها و نهادهایی میفروشند که قصد تأثیرگذاری بر رفتار، سبک زندگی و انتخابهای شما را دارند. بنابراین، شما محصول اصلی هستید که به مشتریان واقعی، یعنی تبلیغدهندگان، فروخته میشوید.
داراییهای فراموششده ما معمولاً فقط «پول» را به عنوان دارایی ارزشمند میشناسیم. درحالیکه داراییهایی مانند آزادی، اختیار، آبرو، اعتبار، حریم خصوصی و سلامتی روان بسیار ارزشمندتر هستند. متأسفانه به دلیل عدم درک این ارزش، ما این گوهرهای وجودی را در ازای دسترسی به یک سرویس به ظاهر رایگان، به ارزانترین قیمت میفروشیم. آیا حاضر بودید در یک معامله شفاف، تمام اختیار و دادههای زندگیتان را به یک شرکت بفروشید؟
راه حل؛ یک انقلاب در معامله برای رهایی از این وضعیت، نیاز به یک تغییر بنیادین داریم. ذات غیرکالایی سکو (یعنی عضویت رایگان در ازای فروش توجه) باید «کالایی» شود؛ یعنی شفاف باشد و کاربر با آگاهی و به صورت مستقیم برای عضویت بهای مناسبی بپردازد. در مقابل، درون سکو باید «غیرکالایی» شود تا دسترسی عادلانهای برای همه فراهم گردد. این تغییر به نفع همه است، جز برای سودجویانی که از ناآگاهی ما ثروت میاندوزند. پس دفعه بعد که در یک پلتفرم رایگان مشغول اسکرول کردن بودید، از خود بپرسید: «آیا من کاربر این سکو هستم، یا کالایی که آن را میفروشند؟»
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ[ مشاهده کل متن ]ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
نخستین شماره دوفصلنامه علمی امت و تمدن، به صاحب امتیازی پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم (علیهالسلام)، مدیرمسئولی و سردبیری احمد کوثری منتشر و به عرصه نشر وارد شد. این نشریه، با تمرکز بر گفتمان تمدن نوین اسلامی، بستری برای همکاری و تولید سرمایههای علمی مشترک میان علمای شیعه و اهل سنت فراهم کرده است.
کتاب «فرهنگنامه منطق» به کوشش حسن رضایی و توسط انتشارات پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم (علیهالسلام) منتشر و روانه بازار نشر شد.
کتاب «پناهِ پدر؛ مهارتهای اخلاقی و عاطفی در رابطه پدر – دختری»، نوشته محمدجواد فلاح، سرانجام پس از طی مراحل نشر، توسط انتشارات پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم (علیهالسلام) به چاپ رسید و در دسترس علاقهمندان قرار گرفت.