X
«زندگی مادری کنشگری» پژوهشی است به قلم مریم خادمی و زینب اعلمی درباره نقشآفرینی مادران در ساحت اجتماع. این کتاب را انتشارات پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم علیهالسلام منتشر کرده است.
آنچه در کتاب «جسمانگاری خداوند نزد وهابیت» مورد بررسی قرار گرفته، مُجَسِّمه و مُشَبِّهَه بودن برخی جریانهای متهم به تجسیم و تشبیه است. آیا این نسبتها صحیح است یا خیر؟
کتاب راهنمای کاربردی تبلیغ در جلسات خانگی زنانه (مجلسیّات) تألیف حمیده تابعی توسط انتشارات پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم علیهالسلام منتشر شد.
کتاب توحید خیالی (تضاد گفتمان وهابیت با گفتمان اسلام در توحید و شرک) به قلم حسن حسینعلی توسط انتشارات پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم علیهالسلام منتشر شد.
اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا اَبا عَبْدِ اللَّهِ وَ عَلَى الْاَرْواحِ الَّتى حَلَّتْ بِفِنائکَ عَلَیْکَ مِنّى سَلامُ اللَّهِ اَبَداً ما بَقیتُ وَ بَقِىَ اللَّیْلُ وَالنَّهارُ وَ لا جَعَلَهُ اللَّهُ آخِرَ الْعَهْدِ مِنّى لِزِیارَتِکُمْ اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَیْنِ وَ عَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَیْنِ وَ عَلى اَولادِ الْحُسَیْنِ وَ عَلى اَصْحابِ الْحُسَیْنِ.
منهای سلبریتی روایتی است از یک هیئت مذهبی در شهر کاشان، که از چارچوبهای سنتی در هیئات مرسوم فراتر رفته و به حیطه تأثیرگذاریهای گسترده اجتماعی و فرهنگی وارد شده است.
شماره ششم فصلنامه «نامه جمهور» ویژهنامه ایده اجتماعی دولت چهاردهم به صاحب امتیازی پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم علیهالسلام و مدیرمسئولی روحالله رشیدی در 100 صفحه منتشر شد.
چهارمین چاپ کتاب مغناطیس حسین علیهالسلام اثر عباس عبداللهی توسط انتشارات پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم وارد بازار نشر شد.
معرفی کتاب «رخصت»: حامد عبدالهی
چاپ دوم کتاب وهابیت در ترازوی سلف به قلم سید ابوالفضل حسینیپور توسط انتشارات پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم علیهالسلام منتشر شد.
به مناسبت فرارسیدن ماه محرم الحرام و عزاداری سید و سالار شهیدان امام حسین علیهالسلام کتابهایی که با موضوع عاشورا و کربلا توسط انتشارات پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم علیهالسلام منتشر شده است، معرفی میشود.
حکایت محرم، حکایت خون است، حکایت خورشید است بر خشک چوب نیزهها.... و هر آن کس را که با نام حسین علیهالسلام در درونش حزنی نیست، لاجرم محروم از عشق است.
در نشست گفتمان توحید عنوان شدتعاملات و رفتار ها، نتیجه بسط اندیشه ها
جامعه درواقع يك پديدار انساني است، پديدار انساني چيست؟ پدیدار انسانی يعني هر آنچه در فکر انسان میگذرد در كنش او آمده و كنش در ساحت تعامل، به جامعه تبديل میشود.به گزارش مدیریت ارتباطات و روابط عمومی پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی، یکشنبه 27 بهمن مرکز گفتمان توحید پژوهشکده پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی نشستی با موضوع "توحید" برگزار نمود. استاد یزدان پناه از اساتید برجسته حوزه علمیه قم سخنران اصلی این نشست بود.استاد یزدان پناه خطاب به مرکز گفتمان توحید فرمودند:بحمدلله كاري را که شما شروع نموده ايد يكي از آرزوهاي ما بوده است. بنده انجام اين قبیل كارها را جزءكارهاي اساسي انقلاب میدانم. چون جزء بحثهاي بنيادي می باشد و در امتداد حرکت قرآن و انبیاست. علامه طباطبائي (رحمه الله) میفرمایند: همه آنچه كه در دين اسلام آمده است حول محور توحيد میگردد. قرآن توحید حقیقی و راههای رسیدن به آن را به همگان نشان داده است.وی فزود اساساً هر انديشهاي اگر بسط پيدا كند، همهجا و همۀ صحنهها را دربرميگيرد. وقتي فکری در انديشۀ انسان قرار گرفت و انديشۀ انساني آن را پذيرفت، آن انديشه در تعاملات و رفتار های او حاضر ميشود. من معتقدم پوچگرايي با اینکه غلطترين و غيرواقعيترين اندیشه بشری است، اگر بسط پيدا نماید میتواند در همهجاي اجتماع فراگير شود.وی خاطر نشان کرد جامعه درواقع يك پديدار انساني است، پديدار انساني چيست؟ پدیدار انسانی يعني هر آنچه در فکر انسان میگذرد در كنش او آمده و كنش در ساحت تعامل، به جامعه تبديل میشود. اگر انديشه را بسط دهند (بدون بسط نمیشود) بهراحتی همهجا را دربرمیگيرد؛ اين يك واقعيت است. بهويژه اينكه اصلاً حقيقيترين، واقعيترين و مهمترين مسئله و مركز ثقل همۀ مباحث «توحید» است و كلّ آنچه در دين میبينيم، با همۀ ابعاد و جهاتی که دارد، از همين توحيد نشأت می گیرد.وی اظهار داشت اساساً ما در صحنۀ اجتماعي با يك دوگانه روبهرو هستيم: دوگانۀ خدا و طاغوت. اگر توحید در صحنۀ اجتماع بیاید، و بسط پیدا نماید معنايش اين است که منحصراً توحید حاکم است. آیۀ «إِنَّمَا وَلِيُّكُمُ اللَّهُ وَ رَسُولُهُ وَ الَّذِينَ آمَنوا» که در قرآن آمده است افادۀ حصر مینماید. يعني فقط خدا ولی است و بقيه از حیطه ولی بودن خارجاند. هر كسی هم كه تولّي داشته باشد و گرایش به توحید داشته باشد در جرگه حزبِ «الله» جلّ جلاله قرار می گیرد.