X
امام دوم شیعیان و اولین فرزند امام علی علیهالسلام و حضرت فاطمه زهرا سلامالله علیها بنا بر مشهور در پانزدهم رمضان سال سوم هجری در مدینه به دنیا آمد. پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله به دستور خداوند، ایشان را حسن نام نهاد و گوسفندی قربانی کرد و موی سر آن نورسیده را تراشید و به اندازه وزن آن، نقره صدقه داد. آن حضرت در ۳۷ سالگی به امامت و خلافت رسید و در سال ۴۱ه.ق. مجبور به صلح با معاویه شد. دوره حکومت آن حضرت شش ماه و سه روز طول کشید. امام حسن پس از صلح، به مدینه رفت و ده سال تا هنگام شهادت در مدینه بود.
یادداشت | محمد باغچقی عضو گروه امت و تمدن پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم (علیه السلام)
ویژهنامه «سرکوب دستمزد» نامهجمهور منتشر شده در شماره پنجم فصلنامه نامهجمهور «طبقه دولتمند و سرکوب رفاه» به صورت رایگان منتشر شد.
یادداشت | احمد کوثری مدیرگروه امت و تمدن پژوهشکده باقرالعلوم(علیه السلام)
پیشفروش هشت عنوان کتاب از جدیدترین آثار کارگروه تجربهنگاری فرهنگی پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم علیهالسلام در پایگاه اینترنتی فروش محصولات این پژوهشکده آغاز شد.
کارگاه آموزشی طرحنویسی پژوهشهای تجربهنگاری سومین جلسه از دوره یکساله آموزش تجربهنگاری فرهنگی کارگروه تجربهنگاری پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم علیهالسلام در قم برگزار شد.
کارگروه سیاستگذاری فرهنگی پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم علیهالسلام در نشستی با حضور کارشناسان به بررسی پیامدهای لایحه تعطیلات آخر هفته را با با عنوان «شنبه یا پنجشنبه» پرداخت.
کارگروه علمی مطالعات خانواده پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم علیهالسلام با همکاری سایر مراکز علمی و فرهنگی سلسله نشستهای مجازی روایت نخبگانی از تعملات پدر و دختر را برگزار میکند.
اطلس فرهنگی تبلیغی
جلسه مدیران پژوهشکده باقرالعلوم علیه السلام و معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی برگزارشد.این جلسه در پژوهشکده باقرالعلوم علیه السلام با حضور جناب حجت الاسلام و المسلمین زادهوش معاون فرهنگی دفتر تبلیغات اسلامی و جناب حجت الاسلام راد حسینی مدیرسایت سفیر برگزار شد.جناب حجت الاسلام والمسلمین راد حسینی مدیرسایت سفیر با بیان کلیت طرح اطلس فرهنگی تبلیغی وچشم اندازآن به تشریح اهمیت وضرورت این طرح پرداختند که دراین جلسه جناب حجت الاسلام والمسلمین زادهوش ودیگرحاضرین ضمن بیان کاربردی بودن این طرح در تبلیغات دینی و تاثیر آن در افزایش راندمان تبلیغی ، اضافه کردند روش اجرائی طرح اطلس در مقیاس ملی آن باید منطبق با متد های علمی باشد.جناب دکتر فتحی مجری تدوین فرم اطلس در طی سخنانی پیرامون اهداف پنجگانه این طرح در بخشهای مختلف آن توضیحاتی ارائه نمودند و با بیان نهایی شدن این اهداف ، اعلام نمودند فرم اطلس بر اساس این اهداف تادو ماه آینده برای مرحله اجراء آماده خواهد شد دریایان جلسه حجت الاسلام راد حسینی ضمن گزارش از فعالیتهای سایت پژوهشی با رویکرد تبلیغی ، ابزار داشتند سایت سفیر به عنوان یک واحد فعال تولید متون علمی پژوهشی وآموزشی در عرصه تبلیغ دینی ، این آمادگی رادارد که محصولات علمی خود را در اختیار موسسات و مراکز متولی تبلیغات دینی قرار بدهد.
چهارمین شماره از فصلنامه «نامه جمهور» ویژهنامه انتخابات مجلس به همت کارگروه مطالعات اجتماعی پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم علیهالسلام در 232 صفحه منتشر شد.