X
امام علی علیهالسلام، شکوه اقیانوسی است که از هم آمیختن دریاهایی از ایمان و ایثار و شجاعتی از جنس اخلاص و تقوا، بنیان گرفته و غواصان حکمت و معنا را به تحیر واداشته است؛ او آغازگر اشاعه عدالت و مردانگی و معرفت و والاترین الگوی شهامت و دیانت است.
کتاب «چم و خم مسابقه؛ تجربهنگاری برگزاری مسابقات تبلیغی برای کودکان و نوجوانان» تألیف محمود خیری و سیده زینب موسوی توسط انتشارات پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم علیهالسلام منتشر و راهی بازار نشر شد.
هجدهمین نشست از سلسله نشستهای جمهوری اسلامی شناسی توسط کارگروه سیاستگذاری فرهنگی پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم علیهالسلام برگزار شد.
اهدای کتاب نه تنها یک عمل خیرخواهانه است، بلکه فرصتی برای ایجاد ارتباطات انسانی و فرهنگی است. این کار میتواند به دیگران کمک کند تا به کتابهایی که ممکن است خود به آنها دسترسی نداشته باشند، دست پیدا کنند و از خواندن آنها لذت ببرند.
کتاب «دخترم چادر نمیپوشد» تلاشی است برای کمک به والدین و دغدغهمندانی که بهترینها را برای دختران نوجوان و جوان خود میخواهند و دوست دارند در زمینه حجاب و عفاف نیز به پوشش چادر که حجاب برتر است آراسته شوند.
«اطلس دینی اهل سنت ترکیه» تألیف مسعود صدر محمدی در مراسم اعطای جایزه پژوهشهای برتر در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و در بخش تألیف کتاب، حائز رتبه اول شد.
به بهانه مشغله فکری این روزهای جبهه انقلاب یادداشت | حمیدرضا فتحی
یادداشت: علی امینی نژاد
یادداشت: رضا طراوت
نشست معرفی کتاب جمعیت جان اثر سمیه سادات موسوی و سیده زهرا موسوی به همت کارگروه تجربهنگاری فرهنگی پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم علیهالسلام برگزار شد.
نشست نقد و بررسی کتاب «توحید خیالی (تضاد گفتمان وهابیت با گفتمان اسلام در توحید و شرک)» دومین نشست از سلسله نشستهای نقد کتاب پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم (علیه السلام) برگزار شد.
هفتمین و هشتمین شماره فصلنامه نامه جمهور با عنوانهای «انسان فلسطینی و امکان رهایی» و «فلسطین و سلطه» توسط انتشارات پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم علیهالسلام منتشر شد.
کارگروه سیاستگذاری فرهنگی پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم علیهالسلام نشست چهاردهم از سلسله نشستهای علمی جمهوری اسلامی شناسی را با حضور مدیران فرهنگی کشور برگزار کرد.
به گزارش روابط عمومی پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم علیهالسلام، نشست چهاردهم از سلسله نشستهای علمی جمهوری اسلامی شناسی با هدف بررسی سامانه حکمرانی فرهنگی کشور و با حضور مدیران فرهنگی از سوی کارگروه سیاستگذاری فرهنگی پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم علیهالسلام برگزار شد.
در این نشست که به بررسی اپلیکیشن ایتا اختصاص داشت، محسن غفاری مدیرعامل این پیامرسان داخلی، به بررسی انواع شبکههای اجتماعی از وی چت، واتس آپ، تلگرام تا پیامرسانهای داخلی پرداخت و گفت: پیامرسان ایتا محصول شرکت اندیشه یاوران تمدن امروز است که از کدنویسی، طراحی و انتخاب عوامل انسانی آن سه سال طول کشید تا اینکه در سال 97 تولید و شروع به فعالیت کرد.
مدیرعامل ایتا در ادامه به ارائه آماری از این پیامرسان داخلی پرداخت و گفت: تاکنون 58 میلیون نفر پیامرسان ایتا را نصب کردهاند؛ این پیامرسان داخلی نزدیک 19 میلیون و 200 هزار کاربر فعال روزانه در ایران دارد و تقریبا بالای 25 میلیون نفر هفتگی به آن سر میزنند.
وی افزود: برای مشخص شدن موفقیت یک شبکه اجتماعی، ضریب نسبت روزانه به ماهانه گرفته میشود، اگر نسبت روزانه به ماهانه به 50 درصد نزدیک باشد آن شبکه اجتماعی موفق و فعال است و اینستاگرام ادعا دارد این نسبت نزدیک 50 درصد است، اما ایتا شبکهای است که 60 درصد کاربرانش روزانه به آن سر میزنند و این نشاندهنده پویایی و کاربردی بودن این شبکه اجتماعی است.
غفاری با بیان اینکه ترافیک روزانه پیامرسان ایتا نزدیک 250 تا 260 گیگابایت است، اظهار داشت: روزانه 20 میلیون فایل و 110 میلیون پیامک در ایتا جابهجا و نزدیک 2/1 میلیارد پیام هم در کانالهای عمومی خوانده میشود.
مدیرعامل ایتا عدم وجود تکنولوژی پیامرسان داخلی، ارتباط با مدیران، القای عدم استقبال مردم و عدم شناخت جامعه را از مهمترین چالشهای پیشروی این پیامرسان عنوان و ابراز کرد: پیامرسان ایتا با 8 نیروی انسانی کار خود را شروع کرد و در حال حاضر نزدیک به 63 نفر در پارک علم و فناوری استان قم مشغول به فعالیت هستیم و زیرساخت آن مانند همه شرکتها اداره میشود.
کتاب «آزادی در زندان؛ تجربهنگاری فعالیتهای تبلیغی یک روحانی در زندان» به قلم الناز سادات قاسمی به زودی در انتشارات پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم علیهالسلام منتشر میشود.