موضوعات پیشنهادی از پایان نامه گروه مطالعات تبلیغ و ارتباطات دینی

موضوعات پیشنهادی از پایان نامه گروه مطالعات تبلیغ و ارتباطات دینی
  1. مساله شناسی تبلیغ در حوزه دانش آموزی،
  2. جامعه آماری می تواند به موارد ذیل تفکیک شود تا مطالعه دقیق تر صورت پذیرد:

    a. دانش آموزان دبستان پسرانه قم

    i. به عنوان مثال باید با معلمان، مدیر، دانش آموزان، والدین، امام جماعت، مربیان پرورشی و ... مصاحبه های عمیق انجام گیرد تا در نهایت بسته ای از مسائل و مشکلات آنان تهیه شود.

    b. دانش آموزان دبستان دخترانه قم

    c. دانش آموزان دبیرستان مرحله اول پسرانه قم

    d. دانش آموزان دبیرستان مرحله اول دخترانه قم

    e. دانش آموزان دبیرستان مرحله دوم پسرانه قم

    f. دانش آموزان دبیرستان مرحله دوم دخترانه قم

    همین روال درباره سایر شهرها نیز باید به کار رود.

  3. مساله شناسی تبلیغ در دانشگاه ها
  4. مساله شناسی تبلیغ در نیروهای نظامی؛
  5. در این خصوص فارغ از مطالعه میدانی، باید با مبلغان این حوزه و نیز نمایندگان ولی فقیه مشورت کرد.

    a. نیروی انتظامی

    b. سپاه پاسداران

    c. ارتش

  6. مساله شناسی تبلیغ در صنف ها
  7. a. صنف معلمان

    b. صنف اساتید دانشگاه

    c. صنف کاسبان

    d. صنف کارمندان و ...

  8. مساله شناسی تبلیغ در حوزه زنان (جامعه آماری باید محدود شود)
  9. مساله شناسی تبلیغ در حوزه مبلغان
  10. مساله شناسی تبلیغ در حوزه ابزارهای تبلیغی
  11. مساله شناسی تبلیغ در حوزه محتوا

a. مثلا الگوی مطلوب با توجه به نظرات رهبری تدوین و سپس محتواهای تبلیغی چند مبلغ به صورت نمونه گیری هدفمند، تحلیل مضمون شده و با الگوی مطلوب مقایسه شود.

و ... همان گونه که گذشت، در این تحقیقات تاکید اولیه بر روی شناخت مساله است و نه پاسخ آن.

  1. مدل تعامل نظام و مبلغان با اهل سنت
  2. مدل مواجهه با اهل سنت افراطی
  3. مدل مواجهه با تبلیغات فرق و ادیان مانند وهابیت افراطی، مسیحیت و ...
  4. الگوی سبک زندگی دینی در شبکه های اجتماعی موبایلی
  5. الگوی سبک زندگی دینی در استفاده از رسانه ها و سایر الگوی های سبک زندگی.

موضوعات پیشنهادی در خصوص آینده پژوهی تبلیغ دین

  1. آینده پژوهی دین، رسانه های دینی و تبلیغات دینی
  2. ارزیابی اثرات سیاست های (مصرح و غیرمصرح) تبلیغ دین در کشور
  3. بررسی منابع اطلاعاتی مبلغین و مدیران تبلیغ دین

تحلیل روندهای تبلغ دین

تحلیل اثرات تکنولوژی تبلیغ دین

تکنولوژی های آینده تبلیغ و رسانه های دینی

تاثیر وب 3 (یا هر فناوری نوین ارتبطی آینده) در تبلیغ دین آینده

مبلغ آینده

آینده مسجد؛ تحلیل لایه ای علت ها

آینده پژوهی حجاب و عفاف؛ تحلیل لایه ای علت ها

سناریوهای منابع مالی تبلیغ دین

سناریوهای منابع انسانی تبلیغ دین

عوامل کلیدی موثر بر تربیت مبلغ آینده

بایسته های تبلیغ دین در عصر قبل از ظهور و عصر ظهور

آینده تبلیغ دین در عصر طلایی ظهور

دین و دینداران آینده؛ روندها و سناریوها

بررسی عوامل شگفت انگیز در تبلیغ دین

الگوی تصمیم گیری پابرجا در نظام تبلیغ دین کشور

نظام نوآوری تبلیغات دینی

الزامات تربیت و اعزام مبلغ بر اساس رسانه های نوین آینده

مدیریت فناوری های تبلیغ دین

و .....

موضوعات پیشنهادی در خصوص مسائل اجتماعی تبلیغ دین

  1. مسایل حوزه جامعه شناسی دین و مردم شناسی دین در ایران و خصوصا جامعه شناسی و مردم شناسی مناسک و آیین های مذهبی/جامعه شناسی و مردم شناسی نگرشها،باورها و رفتارهای مذهبی/جامعه شناسی و مردم شناسی پدیده ها یا مقولات مذهبی مهم مثل حجاب و بدحجابی/
  2. حوزه مطالعات نظری جامعه شناسی مردم شناسی و ارتباط شناسی دین با تمرکز بر مرور ترجمه منابع اصلی و مهم صاحبنظران جهانی و مسلمان و یا ترجمه و تالیفات تطبیقی یا انتقادی و...
  3. حوزه مطالعات مربوط به پدیده های اجتماعی-مذهبی مهم جهان از رویکرد جامعه شناختی مثل پدیده داعش و بیداری اسلامی
  4. مسایل حوزه ارتباط شناسی دین در ایران با تاکید بر مطالعات تبلیغات اسلام در ایران در دو شاخه سنتی(مطالعات مربوط به مبلغین مذهبی/ارتباط شناسی فضاهای تبلیغی مذهبی از جمله مسجد/هیات/ راهپیمایی/ پایگاه/ تحلیل محتوا و گفتمان بیانات مذهبی)و رسانه ای مطالعه فراورده های تلویزیونی و سینمایی مذهبی اعم از ستاره های تلویزیونی مذهبی و سریالهای مذهبی و برنامه های تلویزیونی مذهبی و شبکه های رادیویی و تلویزیونی اساسا مذهبی و نیز دلالتهای مذهبی سایر برنامه های رادیویی و تلویزیونی و فیلمهای سینمایی)5- مطالعات حوزه مدیریت و سیاستگذاری دینداری در ایران و مطالعات سازمانهای مذهبی و تبلیغی در ایران و جهان

موضوعات پیشنهادی سیاستگذاری

  1. نقد و بررسی سیاستهای نظام در حوزه ترویج فرهنگ نماز
  2. نقد و بررسی سیاستهای نظام در حوزه امر به معروف و نهی از منکر
  3. نقد و بررسی سیاستهای نظام در حوزه اعتکاف
  4. نقد و بررسی سیاستهای نظام در حوزه مناسک مهدوی
  5. نقد و بررسی سیاستهای نظام در حوزه اربعین
  6. نقد و بررسی سیاستهای نظام در حوزه تعامل با اهل تسنن
  7. نقد و بررسی سیاستهای نظام در حوزه تعامل با ادیان ابراهیمی
  8. نقد و بررسی سیاستهای نظام در حوزه عرفانهای کاذب
  9. نقد و بررسی سیاستهای نظام در حوزه مداحی
  10. نقد و بررسی سیاستهای نظام در حوزه تبلیغ زنان
  11. نقد و بررسی سیاستهای نظام در حوزه سینمای دینی
  12. نقد و بررسی سیاستهای نظام در حوزه هنر دینی
  13. نقد و بررسی عملکرد رسانه ملی در حوزه ترویج فرهنگ دینی
  14. نقد و بررسی سیاستهای نظام در حوزه مطبوعات
  15. نقد و بررسی سیاستهای نظام در حوزه کتاب
  16. نقد و بررسی سیاستهای نظام در حوزه ورزش
  17. نقد و بررسی سیاستهای نظام در حوزه زیارت اعتاب مقدسه
  18. نقد و بررسی سیاستهای نظام در حوزه زیارت امام رضا
  19. نقد و بررسی سیاستهای نظام در حوزه امام زادگان
  20. نقد و بررسی سیاستهای نظام در حوزه وقف
  21. نقد و بررسی سیاستهای نظام در حوزه ترویج فرهنگ قرآنی
  22. آئینهای ملی نظیر جشنهای نوروز و چهارشنبه سوری
  23. نقد و بررسی سیاستهای نظام در حوزه شبکه های اجتماعی
  24. بررسی پیامدهای شبکه های اجتماعی بر هویت جوانان
  25. بررسی پیامدهای شبکه های اجتماعی بر مناسبات خانواده ایرانی
  26. پیوست نگاری فرهنگی در حوزه طرح های استانی و ملی
  27. ی سیاستهای نظام در حوزه طلاق
  28. نقد و بررسی سیاستهای نظام در حوزه ازدواج
  29. نقد و بررسی سیاستهای نظام در حوزه جمعیت
  30. . نقد و بررسی سیاستهای نظام در حوزه اشتغال زنان
  31. نقد و بررسی سیاستهای نظام در حوزه اموزش زنان
  32. نقد و بررسی سیاستهای نظام در حوزه اوقات فراغت دختران
  33. نقد و بررسی سیاستهای نظام در حوزه اوقات فراغت جوانان
  34. نقد و بررسی سیاستهای نظام در حوزه مصرف کالای داخلی
  35. نقد و بررسی سیاستهای نظام در حوزه تغذیه
  36. نقد و بررسی سیاستهای نظام در حوزه عفاف

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

شروع ماه محرم

شروع ماه محرم

امام صادق(ع) «روز شهادت حسین(ع)، سوگ ناک ترین روزهاست». امام صادق(ع) در پاسخ به این پرسش که چرا روز عاشورا سوگ ناک ترین روز نامیده شده است، نه روز رحلت پیامبر و حضرت فاطمه3 و روزشهادت حضرت علی(ع) و امام حسن(ع)، فرمود: «به این دلیل روز شهادت حسین(ع)، سوگ ناک ترین روزهاست که اصحاب کسا؛ این گرامی ترین آفریدگان نزد خدای تعالی، پنج نفر بودند... پس چون حسین(ع) کشته شد، دیگر کسی از اهل کساء باقی نماند که پس از او مایه تسلی خاطر مردم باشد. بنابراین، رفتن حسین(ع)، به منزله رفتن همه آنهاست، چنان که باقی بودن آن حضرت مثل این بود که همه اهل کسا زنده هستند»
مباهله

مباهله

مباهله، عملی است برای اثبات حقانیت که در آن دو طرفی که ادعای حقانیت دارند برای همدیگر تقاضای لعن و نفرین الهی می‌کنند تا کسی که حق نیست دچار لعن و نفرین الهی شود.
میلاد امام موسی کاظم علیه السلام

میلاد امام موسی کاظم علیه السلام

از مستحباتی که در اسلام بر آن تاکید فراوان شده، عقیقه کردن و ولیمه دادن برای نوزاد نورسیده است.

پر بازدیدترین ها

دعوت به همکاری پژوهشی

دعوت به همکاری پژوهشی

پژوهشکده باقرالعلوم علیه السلام تنها پژوهشکده‌ای است که به صورت رسمی، مأموریتش پژوهش برای تبلیغ است. پیشتیبانی علمی و پژوهشی از تبلیغات اسلامی یک امر زمین‌مانده است و بسیاری از نیازهای فرهنگی کشور دلالت بر این دارد که تبلیغات اسلامی نیاز به تحرک، سازماندهی و بازنگری در سیاست‌ها، فرایندها و تأمین اثرگذاری مورد نیاز را دارد.
القاب حضرت مهدی(عج)

القاب حضرت مهدی(عج)

Powered by TayaCMS