در پژوهشکده باقرالعلوم (ع) صورت گرفت:
تعیین اولویت های پژوهشی و شناخت خلأهای علمی تحقیقاتی کشور در حوزه علوم اسلامی و انسانی
روابط عمومی پژوهشکده باقرالعلوم ـ عظیم عابدینی مدیر گروه ارزیابی پایان نامه های پژوهشکده گفت: از فعالیت های مهم گروه تعیین اولویت های پژوهشی و شناخت خلأهای علمی تحقیقاتی کشور در حوزه علوم اسلامی و انسانی و طرح موضوعات پیشنهادی به دانشجویان و طلاب محترم بوده است.
به گزارش روابط عمومی پژوهشکده باقرالعلوم: مدیر گروه ارزیابی پایان نامه ها در گزارشی اعلام کرد: در سال 1389 گروه ارزیابی پایان نامه ها اقدام به بررسی و ارزیابی اجمالی بیش از 150 عنوان پایان نامه نمود.
وی افزود: در این میان بعد از تأیید شورای علمی گروه 40 اثر جهت ارزیابی تفصیلی قرار گرفته شد که در مجموع 5 عنوان به تأیید نهایی رسید.
مدیر گروه ارزیابی پایان نامه ها تصریح کرد: اعضای شورای علمی گروه که همگی از اساتید حوزه و دانشگاه هستند با دقت فراوان به بررسی آثار پژوهشی و پایان نامه های دفاع شده در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری پرداختند که بیش از 30 جلسه توسط گروه علمی تشکیل شد که به بررسی تفصیلی آثار پژوهشی پرداختند. و در مجموع حدود 30 هزار صفحه پایان نامه و رساله کارشناسی ارشد و دکتری و نیز رساله های سطح 3 و 4 حوزه مورد بررسی قرار گرفت.
عابدینی گفت: در سال 89 علاوه بر ارزیابی های صورت گرفته به همت گروه، آثاری همچون بررسی تطبیقی شیوه های جمع آوری کتب حدیثی و نیز پایان نامه ای با عنوان فلسفه سیاسی جان رالز، مورد بررسی قرار گرفت که آماده چاپ و نشر قرار گرفت.
این مدیر پژوهشی اعلام کرد: در این سال به بیش از 100 نفر از دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری و نیز طلاب سطح 3 و 4 در حوزه تدوین رساله مشاوره داده شد تا آثار از کیفیت مطلوب تری برخوردار گردند و فرآیند تدوین پایان نامه ها تسهیل شود.
وی با اشاره به دیگر فعالیت های گروه گفت: گروه ارزیابی پایان نامه ها با مراجعه حضوری به مراکز آموزش عالی از قبیل پردیس قم، دانشگاه تهران، دانشکده الهیات، دانشگاه تهران، مؤسسه کلامی امام صادق(ع)، دانشکده اصول دین، دانشگاه مفید، مؤسسه آمورزشی پژوهشی امام خمینی(ره) و دانشگاه معارف اسلامی به رصد پایان نامه های دفاع شده و نیز در حال تدوین پرداختند.
عابدینی خاطر نشان کرد: یکی از اموری که گروه به آن اهتمام ویژه داشت گفتگوهای مکرر با مسئولان پژوهشی و آموزشی دانشگاه ها در جهت کیفی سازی آثار و جهت دهی به انتخاب موضوعات پایان نامه به جهت کارآمد سازی آثار بوده است.