همایش "گفتمان تبلیغی فاطمیه سلامالله علیها " با سخنرانی حجتالاسلام پناهیان به همراه رونمایی از ۵ کتاب که با تلاش پژوهشکده باقرالعلوم (ع) برگزار شد.
به گزارش مدیریت ارتباطات و روابطعمومی پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان استاد حوزه و دانشگاه در همایش «گفتمان تبلیغی فاطمیه « بر ضرورت زمان شناسی مبلغان دین تأکید کرد و گفت: ادبیات دینی و انقلابی ما اقناعکننده اندیشهها نیست و بعضاً می تواند نفرتانگیز باشد. وجود نقص و اشکال در ادبیات مبلغان و دستگاههای تبلیغی از عوامل اصلی دینگریزی و یا دینستیزی در زندگی برخی افراد است.
استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر اینکه برای اثرگذاری بیشتر باید تلقی خود را از دین درست کنیم، افزود: ما در زمینه تبلیغ ابتدا باید مطالعات تجربی نسبت به فواید "عمل صالح" داشته باشیم، سپس در مقام تبلیغ، فواید اعمال نیک را برای مردم تبیین کنیم؛ متأسفانه در حوزه علمیه در این زمینه تولید محتوا صورت نگرفته است؛ به عنوان مثال باید فواید ولایت فقیه را برای مردم ذکر کرده، سپس آنها را به رعایت و التزام به آن ترغیب کنیم.
شایان ذکر است همایش "گفتمان تبلیغی فاطمیه سلامالله علیها" ، به همراه رونمایی از ۵ کتاب با محتوای فاطمیه و تخفیف ۳۰ درصدی آثار رونمایی شده برای شرکتکنندگان، با هدف تناسب هرچه بیشتر محتوای تبلیغی مبلغان با نیازهای جامعه امروز، توسط این پژوهشکده برگزار گردید.
به گزارش مدیریت ارتباطات و روابط عمومی پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی کتب رونمایی شده عبارت است از:
غصب خلافت علتها و عبرتها :اولین عنوان از این مجموعه ۵ جلدی است که به علل غصب خلافت ، زمینهها و ریشههای آن و همچنین بررسی مبارزه با خط نفاق توسط حضرت زهرا سلام الله علیها وعبرتهای این حادثه برای زمان حاضر میپردازد.
انتخابهای فاطمی: دومین اثر از این مجموعه است که به زیور طبع آراسته گشته است. در این مجلد سعی شده تا تفاوت میان انتخابهای حضرت زهرا سلامالله علیها و سایر آحاد جامعه اسلامی که بر اساس گرایشات و تمایلات نفسانی است بررسی شده است .
یم فاطمی: سومین اثر از این مجموعه است که به موضوع خانواده پرداخته و ویژگی های خانوادهی فاطمی را مورد بررسی قرار میدهد تا بتواند یک خانواده تاثیر گذاردر جامعه اسلامی را از نگاه حضرت فاطمه سلام الله علیها بیان نماید .
منابر اقتصاد مقاومتی: نام آخرین اثراز این مجموعه است که به چرایی اقتصاد مقاومتی پرداخته و راهکارهایی را برای آن پیشنهاد میدهد.
لازم به ذکر است آثار رونمایی شده، ۵ اثر در قطع پالتویی می باشد.