X
امام دوم شیعیان و اولین فرزند امام علی علیهالسلام و حضرت فاطمه زهرا سلامالله علیها بنا بر مشهور در پانزدهم رمضان سال سوم هجری در مدینه به دنیا آمد. پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله به دستور خداوند، ایشان را حسن نام نهاد و گوسفندی قربانی کرد و موی سر آن نورسیده را تراشید و به اندازه وزن آن، نقره صدقه داد. آن حضرت در ۳۷ سالگی به امامت و خلافت رسید و در سال ۴۱ه.ق. مجبور به صلح با معاویه شد. دوره حکومت آن حضرت شش ماه و سه روز طول کشید. امام حسن پس از صلح، به مدینه رفت و ده سال تا هنگام شهادت در مدینه بود.
یادداشت | محمد باغچقی عضو گروه امت و تمدن پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم (علیه السلام)
ویژهنامه «سرکوب دستمزد» نامهجمهور منتشر شده در شماره پنجم فصلنامه نامهجمهور «طبقه دولتمند و سرکوب رفاه» به صورت رایگان منتشر شد.
یادداشت | احمد کوثری مدیرگروه امت و تمدن پژوهشکده باقرالعلوم(علیه السلام)
پیشفروش هشت عنوان کتاب از جدیدترین آثار کارگروه تجربهنگاری فرهنگی پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم علیهالسلام در پایگاه اینترنتی فروش محصولات این پژوهشکده آغاز شد.
کارگاه آموزشی طرحنویسی پژوهشهای تجربهنگاری سومین جلسه از دوره یکساله آموزش تجربهنگاری فرهنگی کارگروه تجربهنگاری پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم علیهالسلام در قم برگزار شد.
کارگروه سیاستگذاری فرهنگی پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم علیهالسلام در نشستی با حضور کارشناسان به بررسی پیامدهای لایحه تعطیلات آخر هفته را با با عنوان «شنبه یا پنجشنبه» پرداخت.
کارگروه علمی مطالعات خانواده پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم علیهالسلام با همکاری سایر مراکز علمی و فرهنگی سلسله نشستهای مجازی روایت نخبگانی از تعملات پدر و دختر را برگزار میکند.
تحلیل ایده ها و ایده پردازی در سه لایه ی محتوا، پلتفرم و رگلاتوری فضای مجازی (با تاکید بر ایران) نام:
پیجویی ایده هایی محتوایی و عملیاتی در مواجهه با ابعاد مختلف فضای مجازی هدف:
دی 1400 تاریخ:
شهریور 1401 چشمانداز اتمام:
حجت الاسلام رضا سامان مجری:
دکتر توحید اسماعیل پور ناظر علمی:
دکتر توحید اسماعیل پور ناظر اجرایی:
درصد 10 میزان پیشرفت:
کلیات:
در این پژوهش ایده های ایجایی مواجهه با فضای مجازی را در قالب بررسی تجربه های موفق و قواعدگپری علمی از آنها را پی جویی خواهیم کرد. این امر در سه لایه محتوا یعنی صوت، متن و تصویر که سوار بر پلتفرم-ها است؛ لایه پلتفرم و خاصه شبکه های اجتماعی و فضای حکمرانی و رگولاتوری خواهد بود.
از ایدهها و رویکردهایی که میتوان آن را در طرحهایی همچون طرح حمایت از حقوق کاربران، نظام جامع تنظیم مقررات و تفاهم نامه های بین المللی و سندباکس مورد بررسی قرار داد، رویکرد ورود اقتصادی به معنای کنترل اقتصادی فضای مجازی کشور از طریق اعمال اقتدار اقتصادی حاکمیت از طریق تنظیم مناسبات اقتصاد فضای مجازی است. در این ایده از رویکرد مجوزدهی و بستن رسانه ها و رویه های قضائی به سمت رویکرد اقتصادی حرکت میکنیم و به بررسی این رویکرد از منظر دینی و تجارب جهانی و ملاحظات اجرایی آن پرداخته و پیشنهاداتی را به سازمان های متولی ارائه می دهیم.
چهارمین شماره از فصلنامه «نامه جمهور» ویژهنامه انتخابات مجلس به همت کارگروه مطالعات اجتماعی پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم علیهالسلام در 232 صفحه منتشر شد.