X
مقاله | ایوب شافعیپور منتشر شده در نخستین شماره دوفصلنامه «امت و تمدن»
مقاله | فرشاد مرادی منتشر شده در نخستین شماره دوفصلنامه «امت و تمدن»
یادداشت | احمد کوثری مدیر گروه امت و تمدن پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم (علیهالسلام)
یادداشت | زهرا ابراهیمزاده پژوهشگر کارگروه مطالعات فضای مجازی پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم علیهالسلام
یادداشت | احمد کوثری مدیر گروه امت و تمدن پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم(علیه السلام)
یادداشت | محمدمهدی حسینزاده اصفهانی
نگاهی به جهتگیری سکولار داخلی و حمایت تکفیری منطقهای
یادداشت | احمدکوثری مدیرگروه امت و تمدن پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم علیهالسلام
گزارشی از شکاف میان روایتهای رسانهای و هویت واقعی ایرانیان
یادداشت | علیرضا مومن آرانی؛ دکتری جامعه شناسی مدیر کارگروه تجربهنگاری فرهنگی تبلیغی پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم علیهالسلام
یادداشت | احمد کوثری مدیر گروه امت و تمدن پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم علیهالسلام
یادداشت | محمد جواد فلاح مدیر گروه مطالعات خانواده پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم علیهالسلام
یادداشت | رضا طراوت سومین یادداشت از سری عقلانیت نظام
یادداشت | فاطمه سادات تقوی پژوهشگر کارگروه مطالعات فضای مجازی پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم علیهالسلام
یادداشت | علیرضا مؤمن آرانی مدیرگروه تجربهنگاری پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم علیهالسلام
مقاله | محمد حاجیعلی کنگانی، سعیده حاجیعلی کنگانی، علی مطیعالله منتشر شده در نخستین شماره دوفصلنامه امت و تمدن
یادداشت | محمدجواد رضازاده پژوهشگر کارگروه مطالعات فضای مجازی پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم علیهالسلام
سوم جمادیالثانی سال ۱۱ هجری قمری، بانوی دو عالم، حضرت فاطمه زهرا (سلامالله علیها)، پس از تحمل رنجها و مصائب پس از رحلت پیامبر (صلیالله علیه و آله و سلّم)، به شهادت رسید و پیکر مطهر ایشان به وصیت خود، مخفیانه دفن شد.
آئین رونمایی از ۴۰ جلد کتاب کارگروه تجربهنگاری فرهنگیـتبلیغی پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم علیهالسلام با حضور حجتالاسلام والمسلمین محمد قمی رییس سازمان تبلیغات اسلامی و حجتالاسلام والمسلمین احمد واعظی رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد.
نتایج تازهترین پژوهش مرکز مطالعات فرهنگی تیام نشان میدهد جامعه تهران در بحران جنگ دوازدهروزه رژیم صهیونیستی، بهجای فرسایش روانی و اجتماعی، نوعی ایمان جمعی فعال از خود بروز داده است؛ ایمانی که به بازتولید همبستگی ملی و تقویت هویت دینی ایرانیان انجامیده است.
در آستانه جهشی تازه در حوزه تجربهنگاری فرهنگی و تبلیغی، پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم علیهالسلام میزبان آیین رونمایی از ۴۰ عنوان کتاب تازهمنتشرشده این کارگروه خواهد بود؛ مجموعهای که حاصل سالها پژوهش میدانی، ثبت روایتها و بازخوانی تجربههای موفق نیروهای فرهنگی انقلاب اسلامی است.
نام
تجربه نگاری گروه فرهنگی- تبلیغی بقیه الله
هدف
جمع آوری اطلاعات از تجربه نگاری های سطح کشور
مجری
محمد صادق مراسلی
کلیات
گروه فرهنگی تبلیغی بقیه الله مصداق یکی از آن گروه هایی است که توانسته است با توجه به ویژگی ها و توانایی های فردی مبلغان و پیام هایی که آن ها به جامعه هدف خود منتقل می کنند تاثیر گذار باشد.این گروه در سال 1393 تشکیل شده است. پس از تاسیس این گروه اولین اعزام آن ها در فاطمیه صورت گرفت و آن ها در تدارک برای تبلیغ و ارتباط چهره به چهره با مردم در دریا بودند. «بنا بود عید فطر ۹۴ در دریا برنامه داشته باشیم ۴ نفر شدیم که برای تبلیغ چهره به چهره ابتدا کنار دریا قدم بزنیم. با لباس آخوندی. من دنبال حرکت تبلیغی جدید بودم صرفا منبر و این ها نباشد. گفتیم حالا چه کار فرهنگی آن جا انجام دهیم؟ می توانیم برنامه داشته باشیم؟ امکانات نداریم، چندتا شکلات و بادکنک برداشتیم و بعدازظهر عید فطر ۹۴ رفتیم دریا که قدم بزنیم. پارکینگ ۱ بابلسر رفتیم. به مردم تبریک می گفتیم و دیدیم مردم ما را نگاه می کردند عکس و سلفی. برای مردم حضور ما کنار دریا جالب بود. یه عده گفتند برای امر به معروف آمده اید گفتیم نه آمدیم شما را ببینیم روز اول بازخورد خوب بود. فردا هم آمدیم و تا ۱-۲ هفته قدم زدن ما کنار ساحل ادامه پیدا کرد. ۴تایی می رفتیم دو به دو قدم میزدیم. با مردم چایی می خوردیم درد و دل می کردند. بدون هیچ موضع گیری حرفشان را گوش می کردیم.۲ هفته گذشت گفتیم دیگه چه کار میتوانیم بکنیم گفتیم مسابقه برگزار کنیم منم از قبل مجری گری و مسابقه داشتم تجربه این کار را داشتم. امکانات نداشتیم.»
در همان سال اول گروه با بازخوردهای متفاوتی روبرو شد. از اولین پستی که محمدرضا زائری برای آن ها گذاشت تا کلیپ طنزی که شبکه من و تو برای آن ها ساخت.
«تابستان ۹۴ در حد ۲۰ برنامه داشتیم که همان سال آقای محمدرضا زائری اولین پست خبری که حضور طلبه ها در ساحل با چندتا عکس در اینستا گذاشت و خبرگزاری فارس و شبکه افق تماس گرفتند آمدند و عکس و گزارش تهیه کردند. آن سال، سال خوبی بود و معروف شدیم و شبکه من و تو یک کلیپ ۹۰ ثانیه ای برای ما ساخت، مسخره مان کرد»مسئله ما در این تحقیق کشف این پرسش است که گروه فرهنگی تبلیغی بقیه الله بعد از گذشت پنج سال از تاسیسش چه الگوی تبلیغی موثری را به کار گرفته است که توانسته در منطقه بابلسر موفق باشد و با مردم ارتباط خوبی برقرار کند؟
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ[ مشاهده کل متن ]ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
کتاب «تکوین حزبالله: ریشههای اجتماعی ـ سیاسی شکلگیری حزبالله لبنان» نخستین اثر از مجموعه «کتاب مقاومت» است که بهتازگی به همت کارگروه مقاومت پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم (علیهالسلام) رونمایی شده است.
نخستین شماره دوفصلنامه علمی امت و تمدن، به صاحب امتیازی پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم (علیهالسلام)، مدیرمسئولی و سردبیری احمد کوثری منتشر و به عرصه نشر وارد شد. این نشریه، با تمرکز بر گفتمان تمدن نوین اسلامی، بستری برای همکاری و تولید سرمایههای علمی مشترک میان علمای شیعه و اهل سنت فراهم کرده است.
کتاب «فرهنگنامه منطق» به کوشش حسن رضایی و توسط انتشارات پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم (علیهالسلام) منتشر و روانه بازار نشر شد.
کتاب «پناهِ پدر؛ مهارتهای اخلاقی و عاطفی در رابطه پدر – دختری»، نوشته محمدجواد فلاح، سرانجام پس از طی مراحل نشر، توسط انتشارات پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم (علیهالسلام) به چاپ رسید و در دسترس علاقهمندان قرار گرفت.