login
  • نام کاربری
  • رمز عبور

X

Image
Image

معرفی اداره

مهم‌ترین ابزار ترویج هدفمند دانایی و تأثیر بر مخاطب، رسانه است و رسانه امروز تغییرات مهمی را در سیاست، تعلیم و تربیت، اقتصاد، اجتماع و فرهنگ ایجاد کرده و به جزء جدایی‌ناپذیر زندگی روزانه تبدیل‌شده است. رسانه، مرجع اخبار با انتقال انبوهی از اطلاعات و داده‌ها است و سطح آگاهی اجتماعی براساس اثر‌گذاری رسانه ارتقا می‌یابد و گزافه نیست اگر بگوییم: «هرکس به‌اندازه تأثیر رسانه‌اش قدرتمند است».

از طرفی، فهم معادلات رسانه‌های قدرتمند در جامعه و حضور فعال در جامعه‌ شبکه‌ای شده عنصر مهمی برای تأثیر و تأثر در فضای موجود برای هر تولیدگر و مبادله‌کننده معنا است؛ چراکه صرف درک قدرت رسانه و نگاه از یک‌گوشه به فراگرد مبادله معنا در جهانِ در حال حرکتِ پیرامون حتی اگر محتوایی بی‌بدیل را تولید کرده باشید؛ رفتاری معطوف به هدف تلقی نخواهد شد.

به دلیل نقش معنادار رسانه‌ها در شکل‌گیری ادراک و افکار افراد و جامعه توجه ویژه به آنها در تعیین راهبردها و اجرای سیاست‌ها اهمیت و ضرورت اساسی دارد؛ به‌ویژه اینکه امروزه رسانه‌ها علاوه بر وظایف اطلاع‌رسانی و خبری، وظایف آموزشی و تحلیلی و راهنمایی افراد را نیز بر عهده‌دارند.

هماهنگ با سیاست‌ها و برنامه‌های کلان سازمان تبلیغات اسلامی و همچنین «پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم علیه‌السلام»، اداره ارتباطات و رسانه پژوهشکده با رویکردی «مخاطب‌محور»، فعالیت خود را در قالب‌های چندگانه‌ «اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی به مخاطبان از محصولات و رویدادهای پژوهشکده»، «حضور مستمر بر مبنای تولیدات و رویدادهای علمی پژوهشکده در رسانه‌های خبری و شبکه‌های اجتماعی»، «قرار دادن نسخه دیجیتال محصولات پژوهشکده در اختیار مخاطبان با روش‌های در دسترس»، «رصد تحلیل‌ها و مباحثات جبهه انقلاب اسلامی و اطلاع رسانی به عموم مخاطبان» و «بررسی علمی محتوای تولیدشده‌ پژوهشکده با دعوت از ناقدان علمی و مخاطبان هدف»، سازمان‌دهی کرده است.

اخبار پژوهشکده

Powered by TayaCMS