X
کتاب «ساکن کوی حنانه؛ تأملی در الگوی گسترش جریان صدر از آغاز تا امروز» گردآوری و تألیف محمد قطرانی به زودی توسط انتشارات پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم علیهالسلام منتشر میشود.
رهبر معظم انقلاب حضرت آیتالله خامنهای مدظله العالی روز 10 بهمنماه 1391 در دیدار مسئولان نظام و میهمانان کنفرانس وحدت اسلامی، با اشاره به ماه ربیع الأول فرمودند که ماه ربیعالأول، بهار زندگی است.
کتاب «لامپ هزار؛ تجربهنگاری تشکل خانههای نورانی در کاشان» تألیف محدثه یوسفی به زودی توسط انتشارات پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم علیهالسلام منتشر میشود.
کتاب «در همسایگی تبلیغ؛ تأملی در استراتژی جذب جریانها و سازمانهای تبلیغ فرق مسیحیت» به قلم حسین شیخیان توسط انتشارات پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم علیهالسلام منتشر و راهی بازار نشر شد.
کتاب «تا زدن به بحران» با هدف ارائه الگوی فعالیتهای جهادی مجموعه حضرت زینب سلامالله علیه در مواجهه با بحرانهای مختلف به قلم حسن غروی و محدثه مهرابیزاده توسط انتشارات پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم علیهالسلام تدوین شده است.
یادداشت | فصلنامه نامه جمهور | شماره 6 | صفحه 96 حجتالاسلام مجتبی نامخواه، مدیر کارگروه مطالعات اجتماعی پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم علیهالسلام
یادداشت | فصلنامه نامه جمهور | شماره 6 | صفحه 79 رقیه فاضل، دکتری مدیریت آموزشی؛ عضو هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان
یادداشت | حبیب الله اسداللهی
یادداشت | فصلنامه نامه جمهور | شماره 6 | صفحه 37
«زندگی مادری کنشگری» پژوهشی است به قلم مریم خادمی و زینب اعلمی درباره نقشآفرینی مادران در ساحت اجتماع. این کتاب را انتشارات پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم علیهالسلام منتشر کرده است.
آنچه در کتاب «جسمانگاری خداوند نزد وهابیت» مورد بررسی قرار گرفته، مُجَسِّمه و مُشَبِّهَه بودن برخی جریانهای متهم به تجسیم و تشبیه است. آیا این نسبتها صحیح است یا خیر؟
علی رغم اینکه سلفی گری در جهان اسلام نامطلوب شمرده می شود ولی شاهد جهانی شدن پدیده داعش هستیم. خواستگاه فقهی، ایجاد، منابع مالی، سرعت رشد و نمو داعش و جذب افراد تحصیل کرده از سراسر دنیا، مسئله قابل توجهی است که باید توسط محققین و پژوهشگران به صورت جدی مورد بحث و بررسی قرار گیرد.
به گزارش مدیریت ارتباطات و روابط عمومی پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی، حجت الاسلام حسینی سیستانی مدیر برنامه ریزی راهبردی و بودجه حوزه علمیه در نشست "پیش درآمدی بر روش تبلیغ داعش"
با کارگروه روش تبلیغ پژوهشکده باقرالعلوم و جمعی از فضلا بر ضرورت تولید آثار متنوع از روش های تبلیغ داعش تاکید کرد.
وی افزود: توسعه امکانات ارتباطی و شبکههای اطلاعرسانی، نظیر توئیتر، فیسبوک، واتس اپ و یوتیوب و... گروههای تکفیری تروریستی داعش را قادر ساخت تا با بهرهگیری از این تریبونهای مختلف، با روش های جدید و پیچیده پیامهای خود را منتشر کرده و مخاطبان جهانی بیابند. داعش ویدئوهای یک دقیقهای به 23 زبان دنیا منتشر می کرد که مبارزان داعشی را در حال توزیع بستنی و شکلات و هدایا میان کودکان یا عیادت از زخمیها و سالمندان در بیمارستان نشان میداد و بدین گونه داعش زندگی در مناطق تحت تسلط خود را برای جذب جوانان اروپایی، اسلامی و دارای کیفیت عالی جلوه می داد.
وی خاطر نشان کرد : علی رغم اینکه سلفی گری در جهان اسلام نامطلوب شمرده می شود ولی شاهد جهانی شدن پدیده داعش هستیم. خواستگاه فقهی، ایجاد، منابع مالی، سرعت رشد و نمو داعش و جذب افراد تحصیل کرده از سراسر دنیا، مسئله قابل توجهی است که باید توسط محققین و پژوهشگران به صورت جدی مورد بحث بررسی قرار گیرد.