نشست تخصصی تبلیغ در آینده اینترنت

نشست تخصصی تبلیغ در آینده اینترنت

آیا تا به حال فکر کرده اید که آینده اینترنت چه خواهد شد؟ یا شاید بهتر است بگوییم آیا می شود کسی برایش مهم نباشد و تا به حال به این فکر نکرده باشد که آینده اینترنت چه خواهد شد؟ آینده، دغدغه‌ی همه ماست؛ ولی معمولا یا از ابهام آن می هراسیم و سعی می کنیم آن را نادید بگیریم؛ و یا هیجان زده منتظر هستیم فناوری های آینده بیایند و همه مشکلات را حل کنند.
آینده پژوهی ورای ترس و یا هیجان زدگی نسبت به آینده، همه را به سوی آینده و تفکر پیرامون آن دعوت می کند. این حوزه مطالعاتی سعی کرده است راه ها و روش های متنوعی را نیز برای این منظور فراهم کند تا بتواند با سبک و سیاقی علمی، به تخیل نظام‌مند پیرامون آینده بپردازد. «آینده پژوهی» یا به تعبیری بهتر «مطالعات آینده ها» رشته ای از تحقیقات و مطالعات نسبتا متاخری است که در پی شناسایی و  درک تغییرات، بررسی پیامدهای فناوری های نوظهور، افزایش آمادگی مواجه با آینده های متفاوت و ارائه راهکارهایی برای خلق آینده های مناسب‌تر است. و تاکنون بیش از 30 روش را برای مطالعه علمی آینده دور هم جمع کرده است.
اینترنت همانطور که عامل تحول ساز در فضای زندگی اجتماعی معاصر است، خود نیز همچنان بستر تحولات ادامه داری است. «اینترنت اشیاء» در آینده‌ای نه چندان دور با قابلیت اتصال وسایل مختلف به اینترنت، امکان کنترل جامع و هماهنگ اشیاء را فراهم می آورد و همانطور که خانه و خیابانی جدید را به نمایش می گذارد، اینترنت جدیدی را نیز پدیدار خواهد ساخت. در نظرسنجی بسیار گسترده‌ای که موسسه پژوهشی پیو (Pew Research Center) انجام داد و نظر بیش از 1500 نفر از کارشناسان خبره در حوزه اینترنت و دنیای دیجیتال را در مورد آینده وب جویا شد، معلوم شد بیشتر این کارشناسان بر این باورند در ده سال آینده اینترنت کارکردی همچون برق در زندگی روزمره بشر می یابد. در واقع اینترنت به بخشی جدایی ناپذیر از زندگی بدل شده و حتی تصور زندگی بدون آن نیز دشوار خواهد شد. همچنین واقعیت افزوده هر چه بیشتر در دستگاه های پوشیدنی نظیر عینک گوگلی جای می گیرد و این فناوری کاربردهای بسیار گسترده ای در زندگی روزمره خواهند داشت.
این ها تنها تعداد اندکی از تغییراتی است که در اینترنت در حال رخ دادن می باشد. اینترنت در یک شتاب تحولی قرار گرفته است که شاید ماه و یا حتی روزی نباشد که خبر جدیدی از توسعه ابزار و یا قابلیتی نو در اینترنت نباشیم. ولی سوالی که در این میان ذهن پژوهشگران را به خود مشغول کرده است، در زمینه آینده تبلیغ دین در فضای مجازی است. تبلیغ مجازی با چه شرایط جدیدی در آینده مواجه خواهد شد؟ اینترنت آینده چه نوع تبلیغی را در آینده اقتضا می کند؟ آیا سبک جدیدی از تبلیغ مجازی باید به وجود آید؟ آیا افرادی متفاوتی در آن ورود خواهند کرد؟ آیا مهارت های متفاوتی نسبت به الان برای تبلیغ در فضای مجازی آینده نیاز است؟
در همین راستا نشستی تخصصی با موضوع تبلیغ در آینده اینترنت با ارائه ی جناب آقای دکتر کوهی در تاریخ 20 دی ماه 96 ساعت 10:30 در پژوهشکده باقرالعلوم علیه السلام برگزار می شود

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

شبکه مسائل عفاف جلسه دوم

شبکه مسائل عفاف جلسه دوم

گزارشی از جلسه دوم شبکه مسائل عفاف 24 فروردین 97
شبکه مسائل عفاف جلسه اول

شبکه مسائل عفاف جلسه اول

گزارشی از جلسه اول شبکه مسائل عفاف 23 فروردین 97
نشست عقلانیت حجاب بخش دوم

نشست عقلانیت حجاب بخش دوم

دومین نشست عقلانیت حجاب در روز 25 فروردین 1397 از ساعت 8 الی 20 در محل پژوهشکده باقرالعلوم (ع) برگزار شد.
نشست عقلانیت حجاب بخش اول

نشست عقلانیت حجاب بخش اول

گزارشی از جلسه اول نشست عقلانیت حجاب 26 اسفند 96

پر بازدیدترین ها

گزارش برگزاری همایش مبلّغان و شبهات عاشورایی

گزارش برگزاری همایش مبلّغان و شبهات عاشورایی

پژوهشکده باقرالعلوم (علیه السلام) با همکاری معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی، همایشی را در این راستا به مدت دو روز برنامه ریزی و در روزهای 27 و 28 شهریور ماه در نوبت صبح برگزار کرد. پژوهشی به عنوان پشتیبان برای طرح سوالات و اولویت بندی آنها انجام شد. در این پژوهش...
No image

كعب بن عُجره

نشست  تحلیل معنا شناختی مفهوم تبلیغ در قرآن

نشست تحلیل معنا شناختی مفهوم تبلیغ در قرآن

نشست تخصصی تحلیل شناختی مفهوم تبلیغ در قران درتاریخ 1396/10/17 در ساعت 10 صبح در پژوهشکده باقرالعلوم علیه السلام برگذار میشود
سلسله نشست های  آموزشی عفاف و حجاب

سلسله نشست های آموزشی عفاف و حجاب

سلسله نشست های آموزشی "عفاف و حجاب" توسط گروه زن و خانواده پژوهشکده باقرالعلوم علیه السلام برگزار گردید.
Powered by TayaCMS